۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۳۱۴۸۵۵
دادستان کل کشور:

بیداری اسلامی نشان از شکست سیاست های دشمن در مقابل انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور عدالت اجتماعی را وسیع ترین مفهوم دینی دانست و گفت: نتایجی که در اوایل دهه چهارم انقلاب بروز کرد نشان داد که دشمن در این سه دهه در اهداف خود شکست خورده است.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امشب در مراسم جشن ایام دهه فجر که در محل مسجد امام سجاد(ع)قم برگزار شد به بررسی فلسفه های گوناگون سیاسی در جهان امروز پرداخت و گفت: لیبرال دموکراسی امروز در دنیا مبانی را مطرح می‌کند که در شعار و عمل از خود به ناچار دو چهره نامتناسب با یکدیگر ارائه داده است.

 

دادستان کل کشور با اشاره به این که در ادعای حقوق بشر و عملکرد متفاوت غرب در برابر این ایدئولوژی سیاسی نشان از سیاست دو گانه و دروغین غربی ها است، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر مدار تمدن مردم سالاری دینی یک راهبرد اسلامی بود که در حساس ترین زمان ممکن از سوی امام خمینی(ره) احیا شد.

 

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی راهی نوین در مدل سیاسی اسلامی بوده که در حقیقت مسیر جدید زیستن را برای جهانیان به ارمغان آورده است، تصریح کرد: مکتب سیاسی امام خمینی(ره) از بعد بینش سیاسی دارای چند ویژگی اساسی است؛ بنابراین خلوص و اصل خداخواهی اولین و برجسته ترین این خصائص بشمار می آید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به این که جمله مشهور «عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید» بیانگر همین ویژگی انقلابی امام راحل است، گفت: دومین ویژگی مکتب سیاسی امام خمینی(ره)توجه به اراده و کرامت انسان در مبانی انقلابی است.

 

وی ادامه داد: به رای گذاشتن نوع حکومت آن‌هم فقط پس از دو ماه بعد از پیروزی انقلاب مهم ترین سند بر این سیره امام راحل است.

 

دادستان کل کشور سومین ویژگی انقلاب و مکتب سیاسی آن را پیوند بین معنویت و سیاست عنوان کرد و گفت: در دهه چهارم انقلاب موج عظیمی از جوانان اروپا گرایش گسترده ای به معنویات بر مدار تفکر انقلاب جمهوری اسلامی ایران پیدا کرده است؛ بنابراین دشمن با طرح پدیده داعش بدنبال منحرف کردن این گرایش گسترده بوده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به این که توجه به ارزش های الهی و اسلامی شاخص دیگری از این سیره ماندگار است، گفت: ولی فقیه انسان دین شناسی است که با دیده بانی جهان اسلام را به سوی اهداف والای اسلام در عصر حاضر تا صبح ظهور هدایت می کند.

 

وی ادامه داد: آرمان امام خمینی(ره) نجات همه انسانها و ملت ها است بنابراین در دهه چهارم انقلاب شاهد آن هستیم که ملت ها پیام امام خمینی(ره) را دریافت کرده‌اند.

 

دادستان کل کشور عدالت اجتماعی را وسیع ترین مفهوم دینی دانست و گفت: دشمن در سه دهه اول انقلاب به ترتیب بدنبال جلوگیری از تشکیل ارکان نظام، تثبیت ارکان نظام و محصور شدن در مرزهای جغرافیایی بوده است.

 

وی افزود: نتایجی که در اوایل دهه چهارم انقلاب بروز کرد نشان داد که دشمن در این سه دهه در اهداف خود شکست خورده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بیداری اسلامی را عزم عمومی برای مسلمان زیستن تعریف کرد و ادامه داد: امروز دشمن باید بداند بیداری اسلامی را نمی توان از مسیرش منحرف کرد./837/پ202/ج

ارسال نظرات