۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۴۹۰۳
صبح امروز؛

پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم وارد خراسان شمالی شد

خبرگزاری رسا ـ صبح حمعه پیکر مطهر دو شهید مدافع حرم اهل اسفراین و بجنورد وارد مرکز خراسان شمالی شد و از سوی مردم شهیدپرور این استان مورد استقبال قرار گرفت.
استقبال از شهيد مدافع حرم خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، صبح جمعه، پیکر مطهر ستوان یکم پاسدار محمدابراهیم توفیقیان و بسیجی دلاور فیروز حمیدی‌زاده از مدافعان حرم حضرت زینب(س) که در روزهای اخیر در جنگ با تروریست‌های داعش در سوریه به شهادت رسیده بودند، در میان استقبال باشکوه مردم استان خراسان شمالی وارد بجنورد شد.

 

مراسم استقبال رسمی از پیکر مطهر این دو شهید صبح امروز در فرودگاه بین المللی بجنورد با حضور جمع کثیری از مردم مؤمن و شهیدپرور بجنورد و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و شماری از مسؤولان برگزار شد.

 

شهید محمدابراهیم توفیقیان و شهید فیروز حمیدی زاده، نخستین شهدای مدافع حرم استان خراسان شمالی و مربوط به شهرستان های اسفراین و بجنورد هستند که اخیرا برای حفاظت و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه به این کشور اعزام شده بودند.

 

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک و تسلیت شهادت این دو شهید مدافع حرم، اظهار کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر این شهدا، امشب، شانزدهم بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد انقلاب بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی با حضور خانواده‌ها و اقوام این دو شهید، اقشار مختلف مردم و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا نیز روز شنبه، هفدهم بهمن، ساعت 9 صبح از محل مسجد انقلاب بجنورد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، شامگاه پنج شنبه، پانزدهم بهمن ماه خبر شهادت بسیجی دلاور فیروز حمیدی‌زاده که اهل بجنورد و کارمند تأمین اجتماعی خراسان شمالی بود و یکی از پاسداران انقلاب اسلامی به نام ستوان یکم پاسدار محمد ابراهیم توفیقیان اهل شهرستان اسفراین در استان پیچید و فضای استان را متأثر و معطر کرد.

 

روابط عمومی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی نیز جمعه شب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع عموم مردم سلحشور و با عزت خراسان شمالی می رساند ستوان یکم پاسدار محمد ابراهیم توفیقیان و بسیجی دلاور فیروز حمیدی زاده از مدافعان حرم آل الله در حفظ و حراست از حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه به دست تروریست های داعشی به شهادت رسیدند.

 

سپاه حضرت جوادالائمه(ع) ضمن عرض تبریک و تسلیت به حضرت ولی عصر(عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و امت شهید پرور به ویژه خانواده معزز این شهیدان علو درجات را برای آن شهیدان والا مقام آرزو دارد.

 

شایان ذکر است، در هفته های اخیر، ارتش سوریه با همراهی نیروهای همپیمان خود و کمک های مستشاری جمهوری اسلامی ایران پیشروی های مهمی در جبهه های نبرد با گروه های تروریستی ازجمله در شمال این کشور و مناطق پیرامونی شهر بزرگ حلب داشته است. شکسته شدن محاصره چهار ساله شهرک های شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» از این جمله است.

 

همزمان با این رویدادها در جبهه های نبرد، گفت و گوهای سیاسی بین طرف های درگیر با میانجی گری سازمان ملل در جریان است. در کنفرانس بین المللی کمک به سوریه در لندن نیز اعلام شد، کشورهای جهان متعهد شده اند 10 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه برای میلیون ها آواره سوری که از بحران انسانی به وجود آمده رنج می برند، جمع آوری کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات