۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۳۱۴۹۹۲
حجت الاسلام آقاتهرانی:

اسلامی که برای سیاست و حاکمیت برنامه نداشته باشد اسلام نیست

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر این که اسلام در همه زمینه ها پاسخگو است، گفت: گاهی بعضی نمار می خوانند و روزه می گیرند اما تصور می کنند اسلام برای حاکمیت برنامه ای ندارد و باید از غربی ها الگو گرفت.
آقاتهراني حجت الاسلام والمسلمين آقا تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در پنجمین شب از سلسله نشست های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهار مردان برگزار شد، گفت: از فرصت ها باید برای خدمت به مردم استفاده کرد نه این که سوء استفاده شود.


وی افزود: نباید تنها سخنان ولایت را گوش کرد بلکه باید فرمایشات ایشان عملیاتی شود، این نعمتی که امروز مردم ایران تحت عنوان نظام دینی دارند آرزوی همه انبیای الهی بوده است، با وجود همه مشکلات انقلاب اسلامی ایران بهترین نظام و حکومت است.

 

جهان غرب اقبال بسیاری به انقلاب و اسلام پیدا کرده است
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که دنیای غرب اقبال بسیاری به انقلاب و اسلام پیدا کرده است، اظهار داشت: برخی از افراد خارجی همانند مشاور آقای پوتین اعلام کرده که حاکمیت فاشیستی، لیبرالیستی و کمونیستی را باید در موزه ها جست وجو کرد.


وی ادامه داد: باید انقلاب را بشناسیم، با وجود این که انقلاب اسلامی بزرگی انجام داده ایم اما هنوز باورمان نیامده که انقلاب کردیم؛ باید به اسلام که پاسخگوی تمامی مسائل است توجه شود، برخی تصور می کنند که باید از غرب الگو بگیریم این در حالی است که غربی ها دنبال راهی جدید هستند؛ پوتین می گوید از آقای گورباچف متأسفم که نامه امام را درک نکرد.

 

برخی نماز می خوانند و روزه می گیرند اما تصور می کنند اسلام برنامه ای برای حاکمیت ندارد
حجت الاسلام آقاتهرانی با تأکید بر این که اسلام در همه زمینه ها پاسخگو است، ابراز داشت: گاهی بعضی نماز می خوانند و روزه می گیرند اما تصور می کنند اسلام برای حاکمیت برنامه ای ندارد و باید از غربی ها الگو گرفت.


وی عنوان کرد: 30 درصد بودجه آمریکا برای نشر فرهنگ و سبک زندگی آمریکایی در نظر گرفته شده تا این فرهنگ را به دنیا تحمیل کرده و از گسترش و اقبال به اسلام جلوگیری کنند، یکی از کارهای آمریکایی ها ترویج ابتذال است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که غرب فیلم های بسیاری تولید می کند تا فرهنگ لیبرالیستی را ترویج دهد، خاطرنشان کرد: با این کار دشمن می خواهد انسان ها را نسبت به یکدیگر متفاوت کند، دشمن مستقیم نمی گوید امام علی(ع) را قبول نداشته باش یا عرق بخور بلکه به صورت خرد خرد تفکرات را تغییر می دهد.

 

اسلامی که برای سیاست و حاکمیت برنامه نداشته باشد اسلام نیست
وی اضافه کرد: بخشی از دین سیاست است، اسلامی که برنامه ای برای سیاست و حاکمیت نداشته باشد اسلام نیست؛ آیا امام حسین(ع) سیاسی نبود، اگر سیاست از کربلا حذف شود چگونه می توان آن را تعریف کرد، سیاست ورزی در اسلام عبادت است؛ شهید مطهری می گفت مجلس اسلامی معبد است البته در معبد شیطان هم وارد می شود از این رو باید مراقب بود.


نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که باید قدر نظام و انقلاب را دانست، گفت: نباید اجازه داد تا کسی این انقلاب و نظام را از بین ببرد، ممکن است نام نظام باقی بماند اما تفکرات و رفتارهای را تغییر می دهند.


وی افزود: می خواهند رهبر در جامعه حضوری ظاهری داشته باشد، یعنی همانند امام علی(ع) وجود داشته باشد اما جواب سلامش را ندهند، این افراد اگر بتوانند چنین کاری انجام می دهند؛ باید مطالبات رهبری را از مسؤولان مطالبه کرد تا بتوان به مشکلات و موانع و یا کم کاری برخی پی برد.


حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که فقط شعار زنده باد ولایت فقیه کافی نیست، اظهار داشت: این شعار خوب است اما باید در عمل دیده شود، پس از امام عصر(عج) نعمتی بالاتر از ولایت فقیه نداریم، اگر رهبر معظم انقلاب نبودند مسؤولان با تمام ادعاها استخوان یکدیگر را می خوردند.

 

فرهنگ زیربنای همه مسائل است
وی ادامه داد: فرهنگ زیر بنای همه کارها است که اگر اصلاح شود دیگر مسائل همچون سیاست و اقتصاد نیز درست می شود، اگر نسبت به نعمت انقلاب قدردان باشیم رهبری بعدی یعنی حضرت ولی عصر(عج) از این رهبر بهتر است.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از سنت های الهی این است که اگر قدر نعمتی دانسته شود آن را بیشتر می کند، ابراز داشت: اگر قدردان نباشیم خداوند نعمت را می گیرد از این رو باید قدر اسلام، دین و انقلاب را داشت./1323/پ201/ج

ارسال نظرات