۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
کد خبر: ۳۱۵۰۰۷

فضل الله نسبت به بازگشت زمزمه تجزیه عراق هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بیروت نسبت به تجزیه عراق به سه اقلیم شیعه و سنی و کُرد هشدار داد و این مساله را خطری برای کشورهای منطقه دانست.
سيد علي فضل الله خطيب جمعه بيروت لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه روز گذشته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد بر لزوم انتخاب فوری رییس جمهور لبنان تأکید کرد و گفت: گروه های سیاسی موظفند این مساله را که سبب ثبات داخلی می شود به سرانجام برسانند. متأسفانه اختلافات سیاسی نه تنها در صحنه سیاست بلکه به صحنه دینی نیز کشیده شده است.

 

وی آزادی دو منطقه شیعه نشین نبل و الزهراء در سوریه را تبریک گفت و افزود: شکستن محاصره این دو منطقه که پس از مشکلات طولانی مدت حاصل شد، یک دستاورد بزرگ به شمار می آید و امیدواریم مقدمه ای برای آزادی سایر مناطق اشغال شده باشد.

 

فضل الله تصریح کرد: برای همگان روشن شده است که بحران سوریه تنها بر اساس گفت وگو و به دور از مسائل نظامی حل و فصل می شود. کسانی که خود را دوست سوریه می نامند باید به جای پیچیده تر کردن اوضاع، در راستای پایان مشکلات مردم این کشور تلاش کنند.

 

امام جمعه بیروت از بازگشت مجدد زمزمه تجزیه عراق ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: مسؤولان اقلیم کردستان این بار فریاد اجرای همه پرسی برای جدایی از عراق سر می دهند که مقدمه تجزیه عراق بر اساس شیعه و سنی و کُرد است. تجزیه عراق نه تنها برای این کشور بلکه برای کشورهای همسایه نیز خطرهای فراوانی به همراه دارد.

 

وی خاطر نشان ساخت: وحدت ملی و ارضی عراق تنها ر اه پایان بحران در این کشور محسوب می شود و هیچ کس نمی تواند بگوید با استقلال به قدرت بیشتری دست خواهد یافت.

 

این روحانی لبنانی از عملیات جوانان فلسطینی علیه صهیونیست ها تقدیر کرد و گفت: جوانان فلسطینی با وجود سرکوب گری های صهیونیست ها همچنان به مبارزه می پردازند و به سوی کسب آزادی گام برمی دارند. آنچه در فلسطین می گذرد حجتی بر اعراب و مسلمانان و همه جهانیان است.

 

فضل الله به سخنان باراک اوباما در حمایت از مساجد اشاره کرد و اظهار داشت که امیدواریم این سخنان در عمل نیز نشان داده شود و تنها به سخن محدود نشود./980/ب902/د

ارسال نظرات