۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۳۱۵۰۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تبیین معیارهای انتخاب اصلح مهم‌ترین رسالت روحانیان در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بصیرت‌افزایی و تشریح و تبیین معیارهای انتخاب اصلح، مهم‌ترین رسالت روحانیان و مبلغان در دو انتخابات پیش رو است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به وظایف طلاب، روحانیان و مبلغان در زمینه دو انتخابات پیش رو، اظهار کرد: طلاب و روحانیان و حوزویان از غنی‌ترین منابع معرفتی و بصیرتی که همان آیات قرآن و روایات اسلامی هستند، بهره‌مندند به همین دلیل می‌توانند درزمینه‌های مختلف هدایت‌گر مردم باشند.

 

وی اضافه کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند: «خُذوا مِنْ کُلِّ عِلْمٍ اَحْسَنَهُ فَاِنَّ النَحْلَ یَاْکُلُ مِنْ کُلِّ زَهْرٍ اَزْیَنَهُ فَیَتَوَلَّدُ مِنْهُ جَوهَرانِ نَفیسانِ: اَحَدُهُما فیهِ شِفاءٌ لِلنّاسِ وَ الآْخَرُ یُسْتَضاءُ بِهِ» از این رو طلاب و مبلغان باید از عسل مصفای کمال و هدایت الهی برای خود و دیگران برداشت کرده و آن را در عرصه سبک زندگی اسلامی و ملزومات جامعه دینی به کار گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه طلاب و روحانیان در عرصه سیاسی باید با بهره‌گیری از نور ولایت و بصیرت اسلامی، روشنگری کنند، خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از زمینه‌هایی است که فعالیت و روشنگری روحانیت در آن ضرورت بیشتری دارد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با یادآوری اهمیت دو انتخابات پیش رو در سرنوشت کشور، تصریح کرد: انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم برای ما و هم برای دشمنان اهمیت زیادی دارد به همین دلیل نقش نیروها و افراد تأثیرگذار در این دو انتخابات نیز بااهمیت‌تر می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در این روند روحانیان، طلاب و مبلغان دینی وظیفه دارند با روشنگری و بصیرت‌افزایی، معیارها و شاخصه‌های انتخاب اصلح را برای مردم تشریح و تبیین کنند تا زمینه برای ورود نمایندگان اصلح به هر دو مجلس  شورای اسلامی و خبرگان رهبری فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: روحانیان و مبلغان در این راستا نباید وارد مصداق‌ها شوند و بر روی منبر نام اشخاص را ببرند بلکه باید تا لب مرز رفته و تنها معیارها را بگویند آنگاه خود مردم می‌دانند به چه کسی رأی دهند.

 

وی بابیان اینکه البته همه کسانی که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت می‌شوند انسان‌های صالحی هستند، خاطرنشان کرد: درواقع انتخابات در کشور گزینش بین خوب و خوب‌تر است اما باید توجه داشت که در این زمینه صالح مقبول بهتر از اصلح غیرمتخصص برای ورود به دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: انتخاب اصلح به این معنا نیست که افرادی که انتخاب نمی‌شوند انسان‌های خوبی نیستند چراکه در اسلام هم حسن داریم و هم احسن و دین اسلام نیز گفته ما باید احسن را انتخاب کنیم زیرا اگرچه حسن‌ها بد نیستند اما به احسن نمی‌رسند و درزمینهٔ انتخابات نیز افرادی که از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند در ردیف حسن قرار می‌گیرند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه استان خراسان شمالی اظهار کرد: روحانیان و مبلغان دینی می‌بایست با تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، در رابطه با انتخابات پیش رو بصیرت‌افزایی و بیان معیارهای گزینه‌ اصلح را در دستور کار خود قرار داده و زمینه را برای برگزاری انتخاباتی هوشمندانه و همراه با تدبیر را مهیا کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی ما به نمایندگانی چون شهید مدرس نیاز دارد، تصریح کرد: شهید مدرس نماینده‌ای بود که ترس و طمع در او جایی نداشت و اکنون نیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید از دو صفت ترس و طمع مبرا باشند تا بتوانند رسالت و نقش نمایندگی خود را به درستی ایفا کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات