۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۵۰۳۳
آیت الله مهدوی:

برای حفظ نعمت انقلاب باید شکر آن را بجا بیاوریم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مهدوی اتصال به امام زمان(عج) را راه کسب آرامش واقعی دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مبنای خدایی داشت و نعمتی بزرگ و الهی برای مردم ایران است که برای حفظ آن باید شکر آن را بجا بیاوریم.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در جلسه تفسیر صحیفه سجادیه، حد گناه کردن در این دنیا را نامحدود دانست و گفت: حد یقف در گناه وجود ندارد و با انجام هر گناهی حرص بر تداوم پیدا می شود، به همین دلیل در قیامت هم هر قدر که افراد را در جهنم می ریزند، وقتی می پرسند که ای جهنم پر شدی، پاسخ می آید که "هل من مزید؟"، آیا باز هم کسی هست؟، متاسفانه انسان ها متوجه نیستند که با انجام هر گناهی نافرمانی چه کسی را می کنند.

 

 

وی ادامه داد: در دنیا همیشه تبلیغات برای به گناه کشاندن مردم از تلاش پیامبران و امامان و صلحا و اولیای خدا برای هدایت مردم کمتر بوده اما نتیجه بهتری گرفته است، یعنی انسان ها خیلی زودتر جذب تبلیغات گناه می شوند، اما برای دعوت به صلاح و ترک گناهان میل کمتری نشان می دهند، حضرت نوح(ع) در طی 950 سال تبلیغ و خون دل خوردن، توانست تنها 84 نفر را هدایت کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: راه آرام شدن و رسیدن به آرامش واقعی خدایی شدن و خالص برای خدا شدن و اتصال به امام زمان(عج) است، وقتی هاجر در مکه هفت بار سعی کرد تا به آب برسد و هر بار به سراب مواجه شد، برگشت در مسجد و چشمه جوشان آب زمزم را در زیر پاهای اسماعیل مشاهده کرد و آرام شد.

 

آیت الله مهدوی اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند که اگر تمام ملک زمین را هم به آمریکا بدهیم باز هم راضی نمی شود و به دنبال تصرف کرات دیگر خواهد رفت، دلیل این رفتار آمریکا این است که کسی که از خداوند فاصله گرفت هیچ گاه سیر نمی شود و مانند کسی است که تشنه است اما آب شور می نوشد، برای همین آرام و قرار ندارد و جون دوباره تشنه می شود برای رسیدن به آب ولع دارد.

 

وی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران، لطف خدای متعال به ملت ایران و نعمت بزرگ الهی است، خداوند پیروزی 22 بهمن را برای ما مقدر کرد، پیروزی دهه فجر همان پیروزی است که اولیای خدا سال های سال انتظار آن را می کشیدند و قطعاً لطف امام زمان(عج) شامل حال این انقلاب و مردم شده است.

 

امام جمعه موقت اصفهان بیان داشت: در همین ایام بود که آقای لطیفی پیامی را از سوی امام زمان(عج) برای امام خمینی(ره) بردند که شما پیروز قطعی هستید و پیروزی هم بدون خونریزی خواهد بود، 21 بهمن دشمن تصمیم به برقراری حکومت نظامی گرفت تا امام خمینی(ره) و چند هزار نفر دیگر را به قتل برساند و کار انقلاب را تمام کند.

 

آیت الله مهدوی افزود: در چنین شرایطی امام امت(ره) دستور به خیابان آمدن مردم و بی اعتنایی به حکومت نظامی را صادر کردند، آیت الله طالقانی با امام تماس گرفتند که به مصلحت نیست، آیا کشتار 17 شهریور را فراموش کرده اید و این حکومت رحم ندارد و همه مردم را قتل عام خواهد کرد، در همین حین که آقای طالقانی خباثت و پلیدی رژیم را به امام(ره) توضیح می دادند، امام (ره) فرمودند "اگر دستور امام زمان(عج) هم باشد، باز هم مخالفت می کنید؟ "، که آیت الله طالقانی با شنیدن این جمله ساکت شدند و گوشی تلفن از دستشان افتاد و متوجه شد که دستور از جانب خدا و تقدیر الهی است.

 

امام حسین در دعای عرفه برای زندگی بعد از بعثت پیامبر خدا را شکر می کند/جوان ترها بیشتر شکر نعمت انقلاب را بجا بیاورند

وی در ادامه بیان داشت: اگر می خواهید این نعمت بزرگ الهی را حفظ کنید، باید شکر آن را به جا آورید و قدردان آن باشید، اتفاقاً کسانی که زمان طاغوت و ستمشاهی را درک نکردند و نبودند باید بیشتر شکر کنند، افرادی که متولد بعد از انقلاب هستند باید چندین برابر شکر کنند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امام حسین(ع) در دعای عرفه حمد خداوند را بجا می آورند که تمام عمر شریفشان بعد از بعثت پیامبر اسلام(ص) بوده است، کسانی هم که در زمان طاغوت زندگی کرده اند و نفس کشیده اند باید استغفار کنند و از خداوند متعال بخواهند تا برای جبران آن دوران، توفیق حضور و نفس کشیدن در حکومت امام زمان(عج) را نصیب آن ها کند.

 

آیت الله مهدوی انجام همه گناهان را در برابر عظمت خدای متعال، گناهان کبیره دانست و گفت: اگر متوجه باشیم که در مقابل دستور چه کسی نافرمانی کرده ایم، هر چه معرفت ما نسبت به خداوند بیشتر شود بهترمی فهمیم که هرگناهی که هر چند کوچک باشد و در دسته گناهان کبیره هم دسته بندی نشود، چون در برابر عظمت وصف ناپذیر الهی است، کبیره است.

 

وی ادامه داد: در روایت داریم که گناه کوچک شمردن گناه از خود گناه سنگین تر است و بزرگ ترین گناهان آن است  که نزد صاحبش کوچک باشد، کسی که گناه را کوچک می شمارد، توبه هم نمی کند یا آن را به تعویق می اندازد و هنگامی هم که خواست توبه کند گناهان بزرگ خود را به یاد می آورد، بنابر این آن گناه کوچک بخشیده نمی شود، در حالی که گناهان بزرگ با توبه بخشیده می شوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه دیگر اثر خطرناک کوچک شمردن گناه را عدم ایجاد پشیمانی در شخص خطاکار دانست  و ابراز داشت: چون فرد پشیمان نمی شود و توبه هم نمی کند رضایت خدا را از دست می دهد و از طرفی هم چون خیال می کند خطای کوچکی است، استمرار بر گناه خواهد داشت و آن را متوقف نمی کند.

 

شیطان تنها مخلَصین را گمراه نمی کند/ مخلَص کسی است که خداوند اخلاص او را تایید کرده باشد

آیت الله مهدوی با قرائت ادامه دعای هشتم صحیفه سجادیه، اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) از غلبه شیطان به خداوند پناه می برند، شیطان قسم خورده تا همه انسان ها را گمراه کند مگر بندگان مخلَص، شیطان در برابر مخلَصین عاجز است، مخلَ با مخلِص خیلی فرق می کند.

 

وی ادامه داد: بنده مخلِص کسی است که قدم در راه خالص کردن خود و فکر و عملش از هر آن چه غیر خداست برمی دارد و در این راه تلاش فراوان می کند، اما مخلَص کسی است که برای خالص شدن از غیر معبود تلاش کرده و به نتیجه رسیده و خدای متعال خالص شدن او را تایید کرده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری راه تحصیل خلوص را تحصیل یقین دانست و گفت: شیطان از هر راهی وارد می شود، فقیر و غنی، زن و مرد، پیر و جوان، عالم و جاهل، هر کسی را به طریقی فریب می دهد، اگر حکومتی در مرزهای قلمرو خود در یک گوشه ای تسلط کافی نداشته باشد، دشمن از همان جا ورود و نفوذ می کند، اگر یک گوشه از دل ما خالص برای خدا نباشد و اندکی ناخالصی داشته باشد، آن گاه شیطان از همان جاد وارد می شود، باید تمام وجود خود را خدایی کنیم.

 

گاهی شیطان با زینت دادن عمل در نزد افراد، آن ها را فریب می دهد

آیت الله مهدوی بیان داشت: در بسیاری از موارد شخص نمی داند که مرتکب گناه و اشتباه بزرگ می شود و شیطان عملش را در نزد او زینت می دهد، مثلاً شخصی که نماز واجب خود را نخوانده در مسجد کوفه نمازهای مستحبی می خواند یا در حرم ائمه زیارت عاشورا می خواند و خیال می کند کار خوبی انجام می دهد، از همه بزرگ تر کسانی که ولایت ائمه معصومین(ع) را ندارند و نماز می خوانند و روزه می گیرند، هیچ بهره ای از عبادات خود نخواهند برد ولی شیطان عملشان را برایشان زینت می دهد.

 

وی افزود: خداوند همان طور که شیطان را خلق کرده، ائمه و داعیان الی الله  و حجت های خود را هم خلق کرده است، اما گناه برای انسان ها در مسیر سرازیری و اطاعت خداوند در مسیر سربالایی قرار دارد، پیامبر اسلام(ص) بسیار برای هدایت مردم تلاش می کرد و حرص میخورد اما عده کمی به او می پیوستند، تا جایی که دراین زمینه آیه نازل شد، چون برای حرکت در سربالایی و اطاعت خداوند باید عقل را به کار انداخت، اطاعت خدا برای انسان ها از گناه کردن سخت تر است.

 

امام جمعه موقت اصفهان درجات خلوص را متفاوت دانست و توضیح داد: یک درجه خلوص آن است که کار را برای خدا خالصانه انجام می دهیم اما انتظار پاداش و ثواب و حاجت هم داریم، خداوند هم پاداش آن را می دهد، این عبادت را عبادت عبید می گویند، امام یک درجه بالاتر هم هست که شخص در برابر انجام کار در راه خدا و اطاعت محض پروردگار انتظار پاداشی هم ندارد، این عبادت را اطاعت احرار می نامند./869/202/ب1

ارسال نظرات