۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۳۱۵۰۶۶
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ضرورت کادرسازی از بین نیروهای پایبند نظام برای جلوگیری از انحراف انقلاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علی بخشی با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و احیای خاطرات و اهداف و تاثیرات آن، گفت: یکی از بحران هایی که می تواند گریبان یک انقلاب را بگیرد کادر سازی نادرست است، اگر انقلاب نتواند برای اداره خود از بین نیروهای طرفدار و پایبند به نظام، کادر سازی کند با خلأ مدیریت روبه رو می شود.
حجت الاسلام محمد علي بخشي

حجت الاسلام محمد علی بخشی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با اهمیت بزرگداشت ایام الله دهه فجر، گفت: انسان ها از برگزاری جشن و بزرگداشت صحنه های تاریخی زندگی فردی و اجتماعی شان هدف هایی دارند، یکی از این هدف ها یادآوری خاطرات گذشته و عدم فراموشی آن و احیای آن در قلوب برای زنده ماندن اثرات آن است.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به دلیل اهمیت و بزرگی و نقشی که در تحولات جهانی دارد برای ما دارای جایگاه مهمی است، ما می خواهیم همان انقلاب اسلامی سال57، با نشاط و اثرگذاری سابقش باقی بماند و در رفتار هم همان تاثیرات را داشته باشد و یا تاثیر گذاری آن ضعیف نشود، به همین دلیل هر سال این اتفاق بزرگ و خاطرات آن را احیا می کنیم تا اهداف و اثرات سازندگی آن در زندگی ما ثابت باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: یکی دیگر از جنبه های بزرگداشت انقلاب اسلامی این است که بررسی می شود آیا مسیر انقلاب به درستی طی می شود و اهداف و روش های آن عوض نمی شوند و بعد از چند سال چه دستاوردهایی داشته است.

 

حجت الاسلام علی بخشی بیان داشت: بزرگداشت سالگرد انقلاب اسلامی در حقیقت یک نوع قدردانی و تشکر از کسانی است که انقلاب را به وجود آورده اند، هم چنین بیان کننده این است که ما می خواهیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم و راه شهیدان را ادامه دهیم و اجازه ندهیم خون شهدا پایمال شود.

 

وی اظهار داشت: اگر در یک انقلاب هدف و روش مشخص نباشد در مسیرادامه راه دچار بحران می شود، یکی از بحران هایی که می تواند گریبان یک انقلاب را بگیرد کادر سازی نادرست است، اگر انقلاب نتواند برای اداره خود از بین نیروهای طرفدار کادر سازی کند با خلأ مدیریت روبه رو می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، ابراز داشت: یکی از مسائل مهم این است که کادرهایی که می خواهند انقلاب اسلامی را در آینده اداره کنند چه نیروهایی با چه صفاتی هستند و میزان پایبندی آن ها به انقلاب چقدر است، تجربه تلخ مشروطیت به ما نشان داد که اگر کادر سازی نکنیم نمی توانیم انقلاب را به افراد صالح واگذار کنیم.

 

حجت الاسلام علی بخشی گفت: در کشورهایی که تحت عنوان انقلاب های اسلامی بین جهان عرب مطرح شد به علت نداشتن نیروهای هماهنگ و ثابت، انقلاب از مسیر اصلی خودش منحرف شد، برای کادر سازی باید نیروها از بین جوان ها انتخاب شوند و برنامه های اندیشه محور برای آن ها مشخص کرد، برنامه های احساسی و روتین کادرسازی نمی کند.

 

وی در پایان توضیح داد: ممکن است انقلاب در مسیر خود دچار افت و خیز شود، حرکت های افراطی و تفریطی هر دو به انقلاب ضربه می زند، ما باید آموزش فراگیر برای کادرسازی بین نیروهای جوان داشته باشیم، متاسفانه با سرمایه ها و زمینه هایی که در اختیار داشته ایم نتوانسته ایم در این زمینه به نحو شایسته کار کنیم، متولیان باید برنامه های متناسب با دانش و نشاط و احساسات جوانان ایجاد کنند که یکی از ضروریات بعد از انقلاب اسلامی است./869/202/ب3

ارسال نظرات