۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۱۵۱۳۹

«عصرانه داستان» با داستان انقلاب آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین محفل عصرانه داستان با نقد کتاب «دست‌هایش خونی، چشم‌هایش گریان» و با حضور علی الله سلیمی داستان‌نویس و روزنامه‌نگار فعال در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
نخستين محفل عصرانه داستان با نقد کتاب «دست‌هايش خوني، چشم‌هايش گريان»

به گزارش خبرگزاری رسا، عصر چهارشنبه 14 بهمن ماه 1394 نخستین محفل عصرانه داستان با حضور داستان‌نویسان و علاقمندان به نقد ادبی در سالن سوره حوزه هنری استان قم برگزار شد. در ابتداء علی الله سلیمی که به‌عنوان مهمان کارشناس در این محفل حضور داشت در سخنانی به ادبیات انقلاب اسلامی پرداخت و جریان‌های مختلفی که در ادبیات داستانی انقلاب نقش داشته‌اند را برشمرد و بررسی کرد.

 

سلیمی در ادامه با اشاره به کتاب «چشم‌هایش گریان، دست‌هایش خونی»، انتخاب فرم داستان کوتاهِ کوتاه را یک اتفاق خاص و هوشمندانه دانست که نویسندگان کمتر به سراغ آن می‌روند و به ندرت نمونه‌ی مشابهی از این شیوه داستان‌نویسی در ادبیات انقلاب وجود دارد.

 

علی اصغر عزتی پاک هم در بخش دیگری از این محفل، بیش از نیمی از 57 داستان، این کتاب را داستان‌هایی برجسته و قابل تامل دانست و به بیان ویژگی‌های برخی از این داستان‌ها پرداخت.

 

ابراهیم اکبری دیزگاه نویسنده کتاب در پایان عصرانه داستان از اینکه قالب داستان کوتاهِ کوتاه را برای نگارش داستان برگزیده اظهار پشیمانی کرد و آن را برای تفنن دانست.

 

دیزگاه کتاب را محصول شش ماه تلاش خود دانست و از تجربیاتش در نگارش و انتشار کتاب «دست‌هایش خونی، چشم‌هایش گریان» برای حاضران گفت.

 

دومین نشست عصرانه داستان حوزه هنری با موضوع داستان انقلاب عصر دوشنبه 19 بهمن ماه 1394 با حضور عزت الوندی برگزار خواهد شد. این نشست به بررسی رمان «ریسه‌های خاموش» نوشته سید زهرا برقعی اختصاص دارد./907/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی حوزه هنری استان قم

ارسال نظرات