۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۱۵۳۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

هیأت های مذهبی در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به فعالیت دو هزار و 300 هیأت مذهبی در کشور، گفت: هیأت های مذهبی در پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در مراسم تجلیل از عاشوراییان فجرآفرین لرستان که در سالن استانداری لرستان برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی بر دو اصل جمهوریت و اسلامیت استوار است.

 

وی با اشاره به نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور، افزود: ارکان نظام به رأی مردم در نظام جمهوری اسلامی مشخص می شود.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به ارکان اسلامیت و جمهوریت در نظام خاطرنشان کرد: اسلامیت انقلاب اسلامی ما همان محتوای قرآنی و اسلامی آن است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان منظور از جمهوریت در نظام را به‌معنای حضور کارساز مردم در جامعه و پشتیبانی از دولت عنوان کرد.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به این که اوج انقلاب ما در ایام محرم بود، عنوان داشت: مردم به تأسی از انقلاب امام حسین(ع) انقلاب شکوهمندی را رقم زدند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان نقش هیأت های مذهبی در پیروزی انقلاب را بسیار مهم و چشمگیر دانست و اظهار داشت: هیأت های مذهبی و مردمی ما ظرفیت عظیمی در جهت تقویت آرمان های انقلاب هستند.

 

وی در ادامه از فعالیت دو هزار و 300 هیأت مذهبی و دو هزار مداح در کشور خبر داد و عنوان داشت: اصناف و بازاریان در راستای فعالیت هیأت های مذهبی سهم بسزایی دارند.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: در شهر خرم‌آباد بیش از یک ‌صد جایگاه عزاداری وجود دارد و از ویژگی های عزاداری لرستان وجود جایگاه‌های عزاداری متعدد است.

 

وی با اشاره به جایگاه عزاداری مردم لرستان در ایام محرم یادآور شد: در سال گذشته عزاداری مردم خرم‌آباد در جایگاه ولایت به‌طور هم‌زمان در هشت شبکه ملی پخش شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با قدردانی زحمات حجت الاسلام دریکوند، رییس شورای هیأت‌های مذهبی کشور، افزود: در انتخابات هیأت ریسه شورای هیأت‌های مذهبی کشور ایشان برای چهارمین‌بار متوالی به‌عنوان رییس شورای هیئت‌های مذهبی کشور انتخاب شده است./9459/202/ب1

ارسال نظرات