۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۱۵۴۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

پاسداری از مبانی اسلامی در گرو تقویت حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: پاسداری از مبانی دینی و نشر و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه در گرو تقویت بیش از پیش حوزه‌های علمیه در کشور است.
حجت الاسلام يعقوبي -ديدار مسؤولان حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان حوزه علمیه استان، با تأکید بر همکاری و هماهنگی دستگاه‌های مختلف به منظور پذیرش مطلوب طلاب در مدارس علمیه خراسان شمالی، اظهار کرد: باید با تقویت زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی و بهبود تجهیزات حوزه‌های علمیه، زمینه جذب مطلوب و حداکثری نخبگان و استعدادهای درخشان به این مراکز علمی و آموزشی فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش و فعالیت در راستای تقویت بیش از پیش حوزه های علمیه، گامی اساسی برای حفاظت و حراست از مبانی دینی و نشر و ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه است، افزود: در این زمینه تمامی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی وظیفه دارند با همکاری و هماهنگی یکدیگر برای تحقق این هدف فعالیت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به استقبال چشمگیر جوانان و نوجوانان از تحصیل در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: این استقبال فرصت مناسبی را برای تربیت مبلغان دینی و سفیران هدایت جامعه فراهم کرده به همین دلیل لازم است با تقویت و تکمیل زیرساخت ها و تجهیزات آموزشی و فرهنگی در مدارس علمیه، شرایط برای جذب حداکثری علاقه‌مندان نخبه و استعدادهای درخشان به حوزه های علمیه فراهم شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این راستا معرفی و بازگویی خدمات و شرایط حوزه های علمیه به مردم یکی از گام‌های مهم در زمینه جذب و پذیرش طلاب است چرا که آشنایی بیش از پیش مردم با خدمات این مراکز علمی و دینی سبب می شود تا علاقه مندان به تحصیل در مدارس علمیه، از آینده تحصیلی خود در این مراکز شناخت بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم در این زمینه معرفی چهره‌های شاخص حوزوی و نخبگان این مراکز به جامعه است، تصریح کرد: جامعه امروز باید بداند چهره های شاخص و مبارزی چون سیدحسن نصرالله، آیت الله نمر باقر النمر و شیخ زکزاکی در لبنان، عربستان و نیجریه که همانند استخوانی در گلوی استکبار عمل می کنند، کسانی هستند که در حجره طلبگی و حوزه های علمیه تحصیل و رشد کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه این افراد امروز در جوامع خود به عنوان رهبر دینی و محور ظلم‌ستیزی و آزادگی هستند، افزود: در ایران اسلامی نیز امام خمینی(ره)، فرزند حوزه‌های علمیه بوده و از همین مراکز نیز نخستین ندای انقلاب و مبارزه علیه رژیم ستم شاهی را به مردم رساند.

 

وی ادامه داد: در مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا روشن می شود که مهم‌ترین شاخصه ماندگاری و پایداری آن، رهبری دینی بود چرا که پایه و اساس نظام مقدس اسلامی ایران بر مبنای اصول اسلامی و ترویج آموزه‌های دینی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: در حالی که دشمنان اسلام و نظام اسلامی با استفاده از همه ابزارها و روش‌های غیراسلامی و ضدارزشی در پی خاموش کردن چراغ اسلام در دنیا بوده و همیشه تلاس می کنند نسل های جدید و جوان کشورهای اسلامی را به انحراف بکشانند، تقویت بیش از پیش حوزه‌های علمیه و تربیت طلاب متخصص و آشنا به شرایط زمان و نیازهای جدید مخاطبان می تواند بخش اعظمی از توطئه‌های دشمنان در این حوزه را خنثی کند./9314/202/ب3

ارسال نظرات