۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۳۱۵۵۴۵
نماینده ولی‌‌فقیه در قزوین:

آمران به معروف مأموران حمایت و حفاظت از ارزش‌های دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس قزوین گفت: آمران به معروف در خط مقدم حمایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین قرار دارند.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارس خبرنگارخبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مدارس قزوین، گفت: آمران به معروف در خط مقدم حمایت و حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دین قرار دارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت امت اسلامی افزود: خدای متعال آمران به معروف و ناهیان از منکر را مجموعه‌ای منسجم می‌بیند و نام این مجموعه را امت می‌گذارد و امت از معانی نسبی است و تا امام نباشد امت معنا پیدا نمی‌کند و متقابلاً اگر امت نباشد معنای امام آن‌طور که باید تبیین نمی‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه خدای متعال می‌فرماید شما باید امتی باشید که همواره به خیر و نیکی دعوت کنید ابراز کرد: اگر با سیستم امت و امامی در عرصه امر به معروف فعالیت نکنیم، ممکن است امر به معروف کنیم اما به حسابمان منکر نوشته شود.

 

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر این‌که امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی امام جامعه هستند، تأکید کرد: اگر حرکاتمان، سکناتمان، دیدگاه‌هایمان را به خوبی بشناسیم و در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مسایل را اولویت‌بندی کنیم، به خوبی متوجه می‌شویم که بدون امام و رهبر نمی‌توان کارها را پیش برد.

 

این مقام مسؤول در ادامه به تشریح منکر پرداخت و بیان کرد: اگر انسان با امام و رهبرش هماهنگ نباشد، نخستین چیزی که با سلیقه او مطابق نباشد، گمان می‌کند که منکر همان است اما اگر با امام هماهنگ باشد، به خوبی اولویت‌ها را خواهد شناخت.

 

این استاد حوزوی در ادامه عنوان کرد: امروز در سطح کلان استکبارستیزی مهم‌ترین معروف به شمار می‌آید و مبارزه با مستکبران، مبارزه با منکر است و استکبار ستیزی جزء مسایلی است که رهبری بر آن تأکید دارند.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین به مسأله نفوذ به‌ عنوان یکی از مصادیق بارز منکر نام برد و اضافه کرد: اگر مسأله‌ای در زندگی و فرهنگ ما راه پیدا کند و موجب سستی در رابطه ملت با رهبری و از هم گسستگی جامعه شود و آمریکا را بزک و آرایش کند، همان مسئله نفوذ است و باید در مقابل چنین مسئله‌ای ایستاد.

 

این کارشناس فرهنگی با توجه به رعایت حجاب در مدارس استان، افزود: همان‌گونه که آمران به معروف در مدارس مراقب چادر و حجاب دانش آموزان هستند باید به منکرهای کلان که همان آمریکا، اسرائیل، نفوذ، نفاق و تهاجم فرهنگی است توجه ویژه‌ای دارند.

 

این کارشناس مذهبی به بیان تفاوت آمران به معروف و منافقان اشاره و تصریح کرد: آمران به معروف انسان را همواره دعوت به معروف می‌کنند اما منافقان انسان‌ها را به منکر سوق می‌دهند و جلو خوبی‌ها را می‌گیرند و این تفاوت اساسی میان این دو قشر است.

 

این کارشناس حوزوی ادامه داد: نخستین و بزرگ‌ترین خوبی در نظام ما رهبری، امامت و ولایت دینی است و آن‌هایی که اهل منکر و نفاق هستند، نخستین هدفشان مخالفت و تضعیف جایگاه رهبری است.

 

یکی از نشانه‌های انسان مؤمن، انزجار قلبی از منکر است

وی با بیان این‌که امر به معروف سه مرحله انزجار قلبی، زبانی و عملی دارد، اذعان کرد: طبق فرموده امام علی (ع) یکی از نشانه‌های انسان مؤمن، انزجار قلبی از منکر است و اگر انسانی انزجار ظاهری نسبت به منکر نداشته باشد و قلباً انزجار داشته باشد، معلوم می‌شود اهل کار در این حوزه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که کسی که متوجه منکری که انجام می‌دهد نیست، نباید امر و نهی شود بلکه باید به او تذکر داد، افزود: امر و نهی برای کسانی است که آگاهانه به سمت منکر می‌روند و می‌خواهند ظاهر جامعه را برهم بریزند و باید تفاوت این دو به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید در مسایل دین کاریکاتوری عمل شود، اضافه کرد: وقتی از امر به معروف صحبت به میان می‌آید از حجاب می‌گویند، هر چند حجاب و امثال آن از مسایل بسیار مهم است اما گاهی در مقابل مسایل کلان امر به معروف و نهی از منکر، آن‌قدر بزرگ دیده می‌شود که مسایل کلان کوچک به نظر می‌رسند.

 

نباید مسأله ولایت‌فقیه در عصر غیبت به فراموشی سپرده شود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با توجه به مسأله ولایت فقیه در عصر غیبت ابراز کرد: نباید مسیله ولایت‌فقیه در عصر غیبت که یکی از مهمترین معروف‌ها در عصر غیبت به شمار می‌آید به فراموشی سپرده شود و باید نقش و جایگاه ولایت‌فقیه در تحولات منطقه به خوبی تبیین شود.

 

حجت‌الاسلام مهدی پورآرین در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در مدارس بیان کرد: هر مدرسه دانش آموزان فعال را به ‌عنوان عضو شورای امر به معروف و نهی از منکر مدرسه معرفی می‌کند و تاکنون اعضای این شورا فعالیت‌های خوب و ارزشمندی داشته‌اند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: به همت اداره کل آموزش و پرورش استان و نواحی، کارهای خوبی در مدارس در حوزه امر به معروف انجام شده و در حال حاضر کارها به‌ صورت تخصصی دنبال می‌شود.

 

در پایان جمعی از دانش آموزان گزارشی از فعالیت‌های حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس خود را ارایه کردند که برگزاری جلسات ماهیانه، برپایی مجالس عزاداری، زیارت عاشورا، تشکیل نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات امر به معروف و قرآن و جلسات پرسش و پاسخ از جمله این فعالیت‌ها است./955/203/ب2

ارسال نظرات