۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۵۵۰
مشاور سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد؛

فعالیت 170 مدرسه علوم و معارف صدرا در کشور

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: در حال حاضر 170 مدرسه علوم معارف صدرا در استان های مختلف کشور فعالیت می کنند.
حجت الاسلام داني- مراسم افتتاح مدرسه علوم و معارف صدرا بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام حسین دانی، مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز در مراسم افتتاح دبیرستان علوم و معارف صدرا در بجنورد، از فعالیت 170 مدرسه علوم و معارف صدرا در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد 114 مدرسه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی، 30 مدرسه وابسته به مدارس شهید مطهری و پنج مدرسه نیز به جامعه الزهرا وابسته هستند.

 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی و هدف‌گذاری صورت گرفته به گونه ای است که خروجی های این مدارس جذب حوزه های علمیه و دانشگاه ها می شوند، اضافه کرد: در این زمینه مدارس علوم و معارف صدرا در استان های مختلف کشور در دو بخش برادران و خواهران راه اندازی می شوند.

 

حجت الاسلام دانی ادامه داد: درواقع راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا در استان های مختلف یکی از اساسی ترین اقدامات تبلیغات اسلامی در راستای توسعه و گسترش معارف الهی و دین مداری به شمار می رود.

 

وی با اشاره به اینکه موضوعات فرهنگی و دینی اولویت و رویکرد اصلی سازمان تبلیغات اسلامی بوده و در این راستا برنامه‌ها و فعالیت های مختلفی در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: هدف و اولویت برنامه های فرهنگی این سازمان با توجه به نگاه و تدابیر رهبر معظم انقلاب براساس توجه بیشتر به نسل جوان و جدید کشور است.

 

حجت الاسلام دانی افزود: راه اندازی دبیرستان های علوم و معارف اسلامی نیز یکی از سنگرهای مستحکم مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمنان بوده که تاکنون نتایج مناسبی داشته است.

 

به گفته مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در امور مدارس خوشبختانه برخلاف تلاش دشمنان برای ضربه زدن به کشور و راه اندازی جنگ نرم، جوانان به معنویت و مسائل اخلاقی اقبال داشته و استقبال آنها از مدارس صدرا نیز نشان دهنده همین امر است.

 

وی اضافه کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی بهترین جایگاه برای توسعه فرهنگ دینی و برآورده کننده نیازهای عقیدتی و اخلاقی دانش آموزان متناسب با نیاز امروز جامعه هستند.

 

ابوالقاسم بابایی، مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی نیز در این مراسم، اظهار کرد: این سازمان مجری اجرای پروژه مدارس صدرا در استان بوده اما بهره بردار این مدارس سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه برای احداث این دو باب مدرسه مبلغ 18 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ردیف سفر رهبر معظم انقلاب به استان خراسان شمالی تخصیص داده شده است، افزود: هر یک از این ساختمان ها دارای هزار مترمربع زیربنای آموزشی بوده و هزار و 500 مترمربع نیز محوطه دارند.

 

مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان شمالی افزود: هر یک از این مدارس دارای 9 کلاس درس، دو آزمایشگاه، یک کتابخانه و مجهز به سایت رایانه هستند./9314/202/ب1

ارسال نظرات