۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۱۵۷۱۲

مراسم جشن انقلاب اسلامی در پکن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با فرارسیدن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم جشنی در پکن برگزار شد.
دهه فجر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور سفیر و رایزن فرهنگی ایران در پکن و جمع کثیری از ایرانیان مقیم در محل سفارت ایران برگزار شد.

 

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز، سپس کلیپ تصویری «ورود خاطره انگیز امام خمینی(ره) به ایران» پخش شد و در ادامه گروهی از دانش‌آموزان مدرسه امام خمینی(ره) سفارت ایران در پکن به اجرای برنامه پرداختند.

 

در ادامه، علی‌اصغر خاجی، سفیر ایران در پکن طی سخنانی از مکتب اسلام، رهبری و مردم به عنوان سه رکن انقلاب اسلامی یاد کرد و این ویژگی‌ها را علت پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی دانست.

 

وی با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی ایران در سال گذشته، مذاکرات هسته‌ای را اداره یک جنگ سیاسی و دیپلماسی در جهان خواند که با بزرگترین قدرت‌های جهان صورت گرفته است.

 

خاجی، ایران را کشوری پر افتخار و سربلند در عرصه جهانی دانست و خطاب به ایرانیان مقیم پکن گفت: هرچه بیشتر با یکدیگر مرتبط و یار و مددکار یکدیگر باشید.

 

وی در پایان سخنان خود، تشکیل مجمع دانشجویان ایرانی در پنج شهر را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد تا مجمع تجار و بازرگانان مناطق مختلف و همچنین، انجمن سراسری آنها تشکیل شود./982/ب102/د

ارسال نظرات