۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۳۱۵۷۴۶
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل:

انقلاب اسلامی مرهون فعالیت هیئات مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل انقلاب اسلامی را مرهون فعالیت هیئات مذهبی دانست و گفت: پیش از انقلاب، مسجد و هیأت محلی برای پرورش کودکان و فرزندان انقلابی بود و پس از انقلاب هم در تداوم آن، تقویت بنیه اعتقادی جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی نقش مؤثری داشته است.
حجت الاسلام ميثم حاج احمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت‌الاسلام میثم حاج احمد مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل در ظهر امروز در جمع مسؤولان هیئات مذهبی در همایش طلایه داران انقلاب آران و بیدگل، با گرامیداشت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ذکر دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: نقش هیئات مذهبی در به وجود آمدن، پیروزی و در تداوم این انقلاب شکوهمند بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

وی انقلاب اسلامی را مرهون فعالیت هیئات مذهبی دانست و تصریح کرد: پیش از انقلاب، مسجد و هیئت محلی برای پرورش کودکان و فرزندان انقلابی بود و پس از انقلاب هم در تداوم آن، تقویت بنیه اعتقادی جوانان و مقابله با شبیخون فرهنگی نقش مؤثری داشته است.

 

حجت‌الاسلام حاج احمد آران و بیدگل را شهر روضه و حسینیه، شهر حافظان قرآن و شهر سنت های اصیل عاشورایی معرفی و یادآور شد: قطعا نسل های آینده بخاطر روضه امام حسین (ع) و این شور و معنویت، در مسیر هدایت و لطف الهی قرار می گیرند.

 

وی، با بیان خاطره ای از شهید علی اکبر دهقان که همچون امام و مقتدایش امام حسین(ع) به شهادت رسید، افزود: نسل رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس با پرورش در هیئات مذهبی و تاسی از امام حسین(ع) در مقابل دشمن ایستادند و به شهادت رسیدند.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل، خطاب به مسؤولان هیئات مذهبی، کار در هیئات را توفیق بزرگ الهی دانست و یادآور شد: ظرفیت هیئات مذهبی بسیار بالا است و مقدمات ظهور حضرت قائم(عج) باید در هیئات مذهبی فراهم شود.

 

حجت‌الاسلام حاج احمد افزود: در زمان امام حسین(ع) مردم کوفه آنقدر تعلل کردند که سفیر امامشان در دارالاماره به شهادت رسید، پس نمی توان سفیر امام زمان(عج) یعنی ولایت فقیه را تنها گذاشت و ادعای انتظار امام را داشت.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل در ادامه با اشاره به سخنان یکی از مقامات سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا در کتاب ایدئولوژی ویرانگر گفت: این  مقام سابق سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا در کتاب خود گفته است، مرجعیت و امام حسین دو عنصر مستحکم در مقابل رسوخ دشمن به تشیع است.

 

وی یادآور شد: برانت، در این تحقیق به این نتیجه رسیده است که باید عزاداری های شیعیان به گونه ای مطرح شود که تصور شود شیعیان افرادی جاهل و خشونت طلب هستند.

 

حجت الاسلام حاج احمد با اشاره به این که، مایکل برانت می گوید، باید به گونه ای در عزاداری ها انحراف ایجاد کنیم که مردم خودشان از عزاداری امام حسین رویگردان شوند گفت: دشمن اکنون درصدد است که هیئات صرفا به محافل روضه خوانی منتهی شود، در حالی که بصیرت از روضه خوانی محض بسیار مهم تر است.

 

وی افزود: دشمن می خواهد عزاداری هیئات تنها به گریه ختم شود و امام حسین(ع) نه در رفتار شیعه اثر کند و نه روحیه دشمن ستیزی را تقویت کند و نه عاملی برای دفاع از ولایت فقیه باشد.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه آران و بیدگل افزود: تحریف آیین ها، ترویج شیوه های جدید عزاداری ضدّ آموزه های شیعی، رسوخ انحرافات، مداح محوری و حس رقابت ناسالم در هیئات مذهبی از مهم ترین برنامه های دشمن برای کم اثر کردن کارکرد هیئات مذهبی است.

 

وی دفاع از مرجعیت را از دیگر عوامل نفوذ ناپذیری دشمن خواند و افزود: سازمان سیا پس از تحقیقات مفصّل به این نتیجه رسید که مرجعیت شیعه، سرچشمه اصلی قدرت شیعه است که با پافشاری بر اصول و اعتقادات محکم، از دین و تفکّرات شیعی دفاع می‌کند.

 

شایان ذکر است، همایش طلایه داران انقلاب در راستای فعالیت های کمیته قرآن و تشکلهای اسلامی ستاد دهه فجر با همکاری مشترک شورای هیئات مذهبی، اداره تبلیغات اسلامی همراه با تجلیل از 9 هیئت برگزیده سال 94 شهرستان آران و بیدگل برگزار شد./1307/202/ب3

ارسال نظرات