۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۵۷۴۹
به رغم صرف 900 میلیون دلار؛

رژیم صهیونیستی در شناسایی تونل‎های مقاومت ناکام مانده است

خبرگزاری رسا ـ رسانه های عبری زبان از اختلافات شدید میان اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد نحوه مقابله با تونل های جنبش مقاومت اسلامی "حماس" پرده برداشتند.
تونل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رسانه های عبری زبان از اختلافات شدید میان اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در مورد نحوه مقابله با تونل های جنبش مقاومت اسلامی "حماس" پرده برداشتند. این رسانه ها همچنین فاش ساختند که اسرائیل نزدیک به 900 میلیون دلار برای پیدا کردن راه حلی برای شناسایی این تونل ها هزینه کرده است.

 

باراک رابید، خبرنگار سیاسی روزنامه عبری زبان "هاآرتص" نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و نفتالی بینیت وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در مورد نحوه مقابله با تونل های عملیاتی مقاومت فلسطین دچار اختلافات شدید شده اند. بینیت پیشنهاد کرد که ارتش اسرائیل برای مقابله با این تونل ها دست به حملات گسترده ای بزند، ولی نتانیاهو و دیگر اعضای این کابینه با این پیشنهاد مخالفت کردند.

محافل نزدیک به موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس از اعضای این کابینه خواستند از هرگونه موضع گیری و اظهارنظر نسنجیده و ناپخته خودداری ورزند و حد امکان احساس مسؤولیت کنند.

 

از سوی دیگر، امیر تیفون خبرنگار سایت عبری واللا نوشت که نتانیاهو همچنان برخی وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی را به یاوه گویی در مورد موضوعات حساس متهم می کند. 

 

دانه سومیبرگ خبرنگار روزنامه عبری زبان "معاریو" گفت که اختلافات در داخل کابینه بنیامین نتانیاهو در مورد نحوه مقابله با تونل های مقاومت، شکاف میان اعضای این کابینه را تعمیق بخشیده است، نتانیاهو و یعلون از بینیت خواستند تا در مقابله با این تونل ها عاقلانه تر رفتار کنند. نتانیاهو و یعلون تاکید کردند که حمله نظامی به این تونل ها به مثابه حمله به زرادخانه موشکی حزب الله لبنان است. 

 

از سوی دیگر، خبرنگار نظامی سایت واللا فاش ساخت که ارتش اسرائیل درصدد استفاده از راهکار فنی برای یافتن این تونل ها و تخریب آنهاست، از میان 400 راهکار ارائه شده از سوی محافل نظامی برای تخریب تونل ها فقط راهکار استفاده از تازه ترین فنآوری ها و تکنولوژی ها مورد قبول ارتش اسرائیل است.

 

 امیر بوخبوط افزود که اسرائیل تا به امروز 900 میلیون دلار برای شناسایی و تخریب تونل های مقاومت هزینه کرده است، ولی نتوانسته است کاری از پیش ببرد.

 

وی خاطرنشان ساخت که وزیر جنگ و محافل امنیتی و نهادهای پژوهشی رژیم اشغالگر قدس برای مقابله با تهدیدات ناشی از این تونل ها دست به تلاش های گسترده ای زده اند./994/ب102/د

ارسال نظرات