۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۳۱۵۷۷۲
مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان:

نجات یک ملت از ظلم مرهون ایمان به خدا و رعایت دستورات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی گفت: نجات یک ملت از ظلم مرهون ایمان به خدا و رعایت دستورات قرآن است و ما مکلفیم که تاریکی‌ها را بزداییم و با آرامش توأم با آموزش به نتیجه برسیم، بنابراین انس با فرهنگ دینی منوط به آشنایی با قرآن است.
حجت الاسلام قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان ظهر امروز در همایش حجاب در قرآن عنوان داشت: انقلاب ما انقلابی عظیم و قدرتمند در میان تمام انقلاب‌های دنیا بود و مهم‌ترین هدف آن، هدف حداکثری در سه امر مهم بود، چنانچه امام راحل(ره) به عنوان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی تحت همین هدف و بدون هیچ تعارف و تکلفی فرمودند: اول اینکه باید رژیم سلطنتی پهلوی ساقط شود و در مرحله دوم با همان هدف حداکثری نظامی در ایران شکل گیرد که استقلال همه جانبه کشور و ملت ایران را تضمین کند، از این رو مقام معظم رهبری نیز بعد از گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی؛ همچنان تأکید بر تداوم انقلاب زیر سایه حفظ استقلال و عزت ایران دارند.


وی بیان داشت: در مرحله سوم باید اصول و آرمان های اولیه انقلاب حفظ شود و به همین جهت رهبری مسأله نفوذ را مطرح کردند چرا که دشمن با نفوذ سعی در ایجاد فاصله ملت ایران با آرمان های انقلاب دارند از این رو توجه کنیم که نباید اصول و ارکان و اهداف اولیه انقلابمان را توسط هیچ امر و شخصی تحت شعاع قرار دهیم.


حجت الاسلام قاسمی با اشاره به جایگاه حافظ در جامعه، خاطرنشان کرد: حافظ یک رتبه از قاری بالاتر است، چرا که یک حافظ؛ قاری نیز هست و البته هر فرد قبل از قاری بودن باید ایمان به قرآن داشته باشد، چنانچه حفظ انقلاب ما در ادامه همین ایمان به خدا و قرآن است.


وی افزود: نجات یک ملت از ظلم مرهون ایمان به خدا و رعایت دستورات قرآن است و ما مکلفیم که تاریکی ها را بزداییم و با آرامش توأم با آموزش به نتیجه برسیم بنابراین انس با فرهنگ دینی منوط به آشنایی با قرآن است.


مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: از آنجا که مؤسسات قرآنی فراوانی در کرمان شکل گرفته است و در حال حاضر کرمان رتبه اول کشور را در این زمینه دارد مشخص می‌شود که هم استعداد فراوان و هم نیروی انسانی علاقه‌مند و ایثارگر در استان وجود دارد از این رو باید سبقه فرهنگی غنی ای داشته باشیم.


وی با بیان این پرسش که چرا ما نتوانستیم هدف بیشتری از جامعه را تحت پوشش قرآن و فرهنگ آن قرار دهیم؟ ابراز داشت: وسعت دامنه و شعاع کار و تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف می‌توان جامعه را واکسینه کند و فرهنگ قرآن را گسترش دهد چرا که ارزش چنین امری بسیار فراتر از کار برای افراد متدیّن و مذهبی است چرا که آنان خود به دنبال این امور هستند اما باید زمینه ای فراهم شود تا با قشرهای دیگر ارتباط و تعامل داشته باشیم و آنان را با قرآن و عترت آشنا کنیم.


این مقام مسؤول ادامه داد: اگر مربیان بتوانند با عناصری که اقبال چندانی به مراکز و منابع مذهبی ندارند کار کنند و آنان را جذب نمایند و تعامل برقرار کنند ارزش بیشتری خواهد داشت و آن زمان می توان بگوییم که از نظر فرهنگی پیشرفت بهتری داشتیم و در این افراد نفوذ کردیم.


وی گفت: با نگاهی به موقوفات قرآنی در می‌یابیم که مردم نسبت به این امر اقبال دارند و این امر ما را خرسند می‌کند که آگاهی مردم افزایش یافته و به این نتیجه رسیدند که قرآن هم می تواند موقوفه داشته باشد.


حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: درست است که دستگاه‌های زیادی می‌توانند در زمینه کار قرآنی فعالیت کنند، اما باید جهت گیری فرهنگی درستی داشته باشند تا موجب کم شدن آسیب های اجتماعی شود و فرهنگ قرآنی اسلامی را نشر دهند چراکه ممکن است امروزاین امر آثار کار فرهنگی چندان مشهودی نداشته باشد اما با گذشت زمان همین افراد ارتباط گرفته با قرآن در زمینه های مختلف موفقیتهای فراوانی کسب می کنند که حاصل همین فرهنگ سازی قرآن است.
/9703/202/ب2

ارسال نظرات