۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۱۵۷۷۶
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین به نقش مهم و تأثیر گزار طلاب به ویژه حوزه‌های علمیه گفت: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند و ما که در مراکز حوزوی حضور داریم باید با الهام از آموزه‌های قرآنی و دینی تلاش نماییم که به رشد و توسعه بیشتر مدارس علمیه بپردازیم.
حجت الاسالم والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسالم والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسلام و المسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از مدیران و طلاب و کارکنان مرکز مدیریت حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک ایام دهه مبارکه فجر و حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی دستاوردهای ارزشمندی در تمام عرصه‌ها کسب نموده است.

 

حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند

وی در ادامه به نقش مهم و تأثیر گزار طلاب به خصوص حوزه‌های علمیه افزود: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت علمای دینی و مبلغان مذهبی دارند و ما که در مراکز حوزوی حضور داریم باید با الهام از آموزه‌های قرآنی و دینی تلاش نماییم که به رشد و توسعه بیشتر مدارس علمیه بپردازیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به موضع گیری حوزه علمیه در قسمت‌های سیاسی و اجتماعی به خصوص انتخابات ابراز کرد: ممکن است در برخی از موضع گیری‌ها و جناح بندی‌ها افرادی متأثر از گروهی قرار بگیرند ولی همه ما باید در تمام مقاطع نظام تقوا، اخلاق و عمل به آموزه‌های قرآنی و پشتیبانی از منویات رهبر معظم انقلاب را اولویت تمام امور زندگی خود قرار دهیم.

 

خطیب جمعه قزوین در ادامه با توجه به اهمیت ذکر و یاد خداوند متعال بیان کرد: همیشه و در همه حال باید نام و ذکر خدا را در ما بیدار شود و اگر ولایت در دل‌ها نفوذ نکرد بویی از ولایت نیست و تلاش نماییم که این رشته مهم را برای همیشه متصل نماییم.

 

این کارشناس حوزوی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیریت حوزه علمیه و دیگر مدیران و معاونان تأکید کرد: بنده حقیر به پشتیبانی و ارائه برنامه و نظرات و هم‌فکری و همدلی شما بسیار نیازمندم که در روزهای آینده بیشتر به رشد و توسعه حوزه‌های علمیه استان قزوین قدم برداریم.

 

حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین ارتباط بین حوزه علمیه با آحاد مردم را مورد تأکید قرار داد واظهار کرد: تلاش داشته‌ایم که در این مدت ارتباط بین حوزه علمیه، اساتید و طلاب را با آحاد مردم به خصوص نسل نوجوان و جوان فراهم کنیم.

 

وی در پایان گزارشی از برنامه‌های مدارس علمیه قزوین ارائه داد و گفت: اعزام طلاب به اردوهای جهادی و اعزام به مناطق عملیاتی و جنگی راهیان نور، جلسات هفتگی با مدیران مدارس علمیه و برگزاری کارگاه نهج البلاغه و تفسیر و دعوت اساتید برجسته اخلاق و قرآن از حوزه علمیه قم بخشی از برنامه‌های مدیریت حوزه علمیه قزوین است./955/202/ب3

ارسال نظرات