۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۵۸۸۸
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

برخی به خاطر وابستگی به دنیا استکبار ستیزی را کنار گذاشته‌اند

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: برخی به دلیل تنبل شدن نسبت به انقلاب و یا وابسته شدن به دنیا، گمان می کنند انقلاب اسلامی می تواند با شیطان و استکبار کنار بیاید و رابطه دوستی و محبت با آنها ایجاد کند.
حجت الاسلام محمود مهدي پور

حجت الاسلام محمود مهدی پور، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که امام راحل با خواست و هماهنگی ملت و در رأس آن علما و مراجع، توانست انقلاب کند، گفت: عده ای از جوانان مملکت سال ها در زندان و تبعید بودند و مشکلات بسیاری را متحمل شدند.

 

وی افزود: اقشار مختلف جامعه اعم از دانشجویان، بازاری ها، روحانیت و علما تلاش کردند تا نظام اسلامی شکل گیرد.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که بعد از انقلاب دشمن تلاش بسیاری کرد تا با انقلاب اسلامی ایران مبارزه کند، افزود: تحمیل جنگ و دامن زدن به اختلافات قومیتی ازجمله اقدامات دشمن در جهت تضعیف نظام بود.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این که بینش متأثر از تلاش امام و ایثار شهدا موجب تداوم انقلاب شد، گفت: ایران اسلامی همچنان با استکبار جهانی در جنگ است و این مبارزه پایان یافتنی نیست.

 

وی با اشاره به این که استکبار دست از زورگویی و ظلم برنمی دارد، ابراز کرد: افرادی که گمان می کنند استکبار دست از ظلم برمی دارد، واقع بینانه به موضوعات نگاه نمی کنند و چشم خود را بسته اند و یا در غفلت کامل به سر می برند.

 

به گفته وی، نسل جوان جامعه بیدار است و مردم حقایق را درک می کنند، اما برخی به دلیل تنبل شدن نسبت به انقلاب و یا وابسته شدن به دنیا، گمان می کنند که انقلاب اسلامی می تواند با شیطان و استکبار کنار بیاید و رابطه دوستی و محبت با آنها ایجاد کند.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که اگر کنار آمدن با شیطان مقدور بود، اولیاء الله این کار را انجام می دادند، گفت: پیامبر اسلام(ص) بیش از 80 جنگ و غزوه را تحمل کرد، از این رو اگر راهکاری وجود داشت که بدون استقامت، جهاد و مبارزه با استکبار می توانست به اهداف برسد، از آن راه استفاده می کرد.

 

ریشه تمام عدالت خواهی ها بذری بود که امام راحل آن را نشاند

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در ادامه با بیان این که استکبار از دشمنی با ایران دست برنمی دارد، اما تغییر تاکتیک داده است، تأکید کرد: امروز نیز باید به دنبال محقق شدن شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، از این رو لازم است بررسی شود که چه اقداماتی به استقلال، آزادی و اسلامی بودن جامعه ضربه می زند.

 

وی با اشاره به این که در سایه رهنمودها و بیانات رهبر معظم انقلاب می توان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را پیش برد، گفت: ملت و کسانی که در نظام اجرایی کشور فعالیت می کنند باید انگیزه های معنوی خود را تداوم دهند.

 

به گفته وی، هماهنگی ملت و دولت در پاسداری از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی موجب اقتدار روز افزون انقلاب، علی رغم فشار استکبار می شود.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که فعالیت های استکبار علیه ایران نتوانسته است جایگاه ایران اسلامی را تضعیف کند، گفت: عملکردهای نادرست برخی از مسؤولان و کارگزاران موجب اذیت شدن و فشار روی مردم شده است.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با تأکید بر این که امید اجرای احکام اسلام در جهان و حتی در اقلیت های اروپایی و در کشورهای منطقه در سایه انقلاب اسلامی به وجود آمده است، گفت: ریشه تمام عدالت خواهی ها بذری بود که امام راحل آن را نشاند./1307/302/ب1

ارسال نظرات