۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۳۱۵۹۰۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

22 بهمن نقطه عطف تاریخ سیاسی و اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نباید 22 بهمن تنها به‌عنوان روز پایان یک رژیم سیاسی و آغاز حیات حکومتی دیگر تلقی شود چرا که این روز نقطه عطف تاریخ سیاسی و اسلامی ایران محسوب می شود.
حجت الاسلام يعقوبي- امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مسؤولان فرهنگی مذهبی استان، با گرامیداشت فرا رسیدن بیست و دوم بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 22 بهمن یوم الله و عید بزرگ ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه مردم مسلمان ایران با بازگشت امام خمینی(ره)، پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در کشور معنای واقعی آزادی را درک کردند، افزود: اکنون حدود چهار دهه است که ملت ایران در سایه نظام اسلامی اوج گرفته و پرواز می کند که پیشرفت‌ها و دستاوردهای حاصل شده در عرصه های مختلف خود مؤید این موضوع است.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی، دین اسلام و کرامت انسانی مردم ایران در مهجوریت بود، اضافه کرد: پیش از انقلاب رژیم ستم‌شاهی و مستکبران قدرت انتخاب را از مردم ایران گرفته بودند و ملت نقشی در تصمیم‌گیری ها نداشتند بلکه هم تصمیم‌های اساسی کشور از سوی غرب گرفته می شد.

 

وی ادامه داد: با حضور بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی در کشور، ایران از نظر فکری، اقتصادی، سیاسی و نظامی کاملا به دنیای استکبار وابسته بود به همین دلیل هم مردم در بدترین شرایط زندگی می کردند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نظام ظلم و جور ستم‌شاهی، نظام فقر و جهل و فساد بود، خاطرنشان کرد: اما به فضل الهی با هدایت های امام راحل و همراهی مردم بساط این نظام ظالم برچیده شد و نظام اسلامی جایگزین آن شد.

 

حجت الاسلام والمسلیمین یعقوبی با اشاره به اینکه نظام اسلامی، نظام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی مبتنی بر دین است، تصریح کرد: کسب دستاوردهای فراوان در حوزه های مختلف در طول 37 سال اخیر نشان دهنده کارآمدی و توانمندی این نظام دینی است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید شرایط کشور در دوران رژیم ستم شاهی و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برای جوانان و نسل‌های جدید تشریح و تبیین شود، افزود: انقلاب اسلامی ما بر اساس تعالیم الهی، ساختار و نظامی جدید را به دنیا معرفی کرد که آموزه‌های دینی و دموکراسی را همراه با یکدیگر داشت.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی پیروزی انقلاب اسلامی تنها یک واقعه داخلی برای تغییر رژیم حاکم نبود بلکه بنا به اعتراف سران غربی، انقلاب اسلامی ایران همانند زلزله‌ای ویرانگر برای جهان غرب بود.

 

وی تصریح کرد: نهضت اسلامی ایران که پرچم‌دار و پایه‌گذار آن امام راحل بود مؤفق شد پس از 14 قرن غبار از چهره اسلام زدوده و سیمای حقیقی آن را به جهان تشنه عدالت نشان دهد به گونه ای که این نهضت امروز به چراغ راه بسیاری از ملت های آزاده جهان بدل شده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس نباید یوم الله بیست و دوم بهمن ماه تنها به‌عنوان روز پایان یک رژیم سیاسی و آغاز حیات حکومتی دیگر تلقی شود چرا که این روز نقطه عطف تاریخ سیاسی و اسلامی ایران محسوب می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات