۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۵۹۱۲
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار:

حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن دشمنان نظام را مأیوس می‌کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مسؤولان نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از همه‌ کارهای خود قلمداد کنند، گفت: مردم برای حفظ انقلاب، برای حفظ نظام و برای حفظ ارزش ها همیشه حضور خواهند داشت اما مسؤولان کشور بدانند وظیفه‌ آنها بیشتر خواهد شد.
آيت‌الله فاضل لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در درس خارج خود با گرامیداشت دهه مبارک فجر و 22 بهمن‌ماه، اظهار داشت: در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم در این ایام دهه مبارکه فجر باید انقلاب اسلامی را بهتر از گذشته بشناسیم و قوی‌تر از گذشته به دنیا معرفی کنیم.


 
وی با تأکید بر این‌که بهترین اثر انقلاب، استقلال نظام جمهوری اسلامی است، گفت: ما امروز شاهد برکات فراوان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور هستیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: امروز ملّت و مسؤولان ما به صورت مستقل در مقابل تمام دنیا برای مصالح مملکت خود اندیشه می‌کنند و آنچه را که لازم هست، انجام می‌دهند و این نعمت بسیار بزرگی است. استقلال فقط یک پیروزی سیاسی نیست، استقلال فقط یک چهره و رنگ سیاسی ندارد، استقلال از نعمت‌های بسیار بزرگی است که خدای تبارک و تعالی به انسان و یک جامعه عنایت می‌کند.


نسل جوان را بیشتر با امام خمینی آشنا کنیم

آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که امروز ما خدا را سپاسگزاریم که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی دارای نعمت بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم، افزود: یکی از وظایف ما در ایام الله دهه فجر این است که کلمات و وصایای بنیان‌گذار انقلاب امام خمینی(ره) را مجدداً بازبینی کنیم و نکات کلیدی و اهداف انقلاب را از بیانات و نوشته‌های ایشان استخراج کنیم و در اختیار نسل جوان قرار بدهیم.
 
وی تصریح کرد: نسل امروز ما باید به دنبال به دست آوردن نکات و محورهای اساسی انقلاب و اهداف و آرمان‌های امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) باشند.

 

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که امام خمینی نسبت به اسلام تأکید فراوان داشتند، خاطرنشان کرد: امام بر خدامحوری، اخلاق محوری و اینکه ضوابط و دستورات الهی در همه ابعاد در جامعه ما حکمفرما باشد بسیار تکیه داشتند و امروز باید بررسی کنیم نهادها، سازمان‌ها و مراکزی که در این نظام هستند چه مقدار مسئله‌ی خدامحوری را مورد توجه قرار داده و می‌دهند؟

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: امام بر مسأله‌ وحدت بین مردم بسیار تأکید می‌فرمود و همه افراد و گروه‌ها را از تخریب یکدیگر و تهمت زدن‌های ناروا و از اینکه گروهی بخواهند گروه دیگر را از میدان خارج کرده و خود قدرت را به دست بگیرند بسیار برحذر می‌داشتند، همه را دعوت به اخلاص می‌فرمود و اینکه برای خدا و اعتلای کلمة الله تلاش کنند.
 
وی تأکید کرد: امروز کسانی که مدعی پیروی از امام هستند باید به این نکته توجه کنند که در عین اینکه امام انتقاد به دیگران و مسؤولان را از اختیارات هر انسان می‌دانست اما نسبت مسأله‌ تخریب افراد و حذف نیروهای بسیار با ارزش نظام، هیچ کلمه و واژه‌ی سیاسی را در کلام امام مشاهده نمی‌کنیم.


آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که امام خمینی به دنبال این بود که هر چه بیشتر آحاد مردم و گروه‌ها با یکدیگر تشریک مساعی کنند و از همه‌ افکار و سلایق برای رشد و اعتلای کشور استفاده شود، گفت: آنچه امام از ملت ایران و همه‌ی آزاد اندیشان می‌خواست این بود که منیّت‌ها را کنار بگذارند و برای مصالح جامعه و آنچه که خدای تبارک و تعالی دستور داده تلاش کنند.

 

امام نسبت به دشمن شناسی آمریکا با ملت ایران بسیار تأکید داشتند

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در این دهه‌ مبارکه فجر باید امام و افکار ایشان را بهتر بشناسیم، ابراز کرد:‌ همین که رهبری معظم انقلاب هم در برخی از سخنان‌شان فرمودند کلمات امام را ببینید و نسبت به آن محورهایی که امام مکرراً روی آن تکیه می‌فرمودند دقت کنید. امام نسبت به دشمن شناسی، به ویژه دشمنی آمریکا با ملت ایران بسیار تأکید داشته و خطر آن را مرتّب به مردم هشدار می‌دادند که باید نسبت به دشمن همیشه بیدار و مراقب باشیم.
 
وی بیان کرد:‌ ما همچنین لازم است زندگی و حیات اخلاقی امام را در کنار حیات سیاسی‌اش بشناسیم و آن را در زندگی خود سرمشق قرار بدهیم. در زمان معاصر ما الگویی برای مجموعه‌ ابعاد زندگی بهتر از امام نداریم، الگویی که خودمان آن را از نزدیک مشاهده کرده باشیم، ما در مسائل فکری، اخلاقی، سیاسی و دینی بهتر از امام نمی‌توانیم الگویی داشته باشیم، از این رو باید امروز زندگی امام را در همه ابعادش الگوسازی کرده و به جوانان معرفی کنیم.
 
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که 22 بهمن را که سالروز پیروزی انقلاب هست باید گرامی بداریم و مطمئنم مردم عزیز ما در راهپیمایی این روز حضور بسیار قوی و محکم خواهند داشت، گفت: حضوری که مأیوس‌کننده‌ دشمن باشد. حضوری که دشمن را به عقب‌نشینی از مواضع خصمانه خود وادارد، حضوری که موجب استحکام بیشتر نظام شود، حضوری که قلب امام زمان(علیه السلام) را خشنود کند، حضوری که ارواح مطهر شهدا و امام راحل را شاد کند.

 

مسؤولان نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از همه‌ کارهای خود قلمداد کنند
 
وی ادامه داد: مطمئناً مردم عزیز ما وظیفه‌ خودشان را مثل همیشه انجام خواهند داد، اما همین جا باید به مسؤولان عرض کنیم هرچه حضور مردم در این صحنه‌ها مانند 22 بهمن بیشتر و پررنگ‌تر شود وظیفه‌ آنها برای خدمت به اسلام، مردم و انقلاب بیشتر می‌شود.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مسؤولان نباید حضور قوی مردم را دالّ بر رضایت آنان از همه‌ کارهای خود قلمداد کنند، گفت: مردم برای حفظ انقلاب، برای حفظ نظام و برای حفظ ارزش ها همیشه حضور خواهند داشت اما مسؤولان کشور بدانند وظیفه‌ آنها بیشتر خواهد شد.


وی در پایان بیان کرد: امیدوارم مسؤولان ما با تدبیر صحیح بتوانند مشکلات کشور را هر چه بهتر برطرف کنند، امروز مردم ما از جهت معیشت و اقتصاد در تنگنای بسیار سختی قرار دارند، وضع زندگی آنها بسیار دشوار و مشکل شده. إن شاء الله با برنامه‌ریزی و تدبیر صحیح و عنایات خدای تبارک و تعالی بتوانند مشکلات مردم را هر چه بیشتر حل کنند./927/202/ب1

ارسال نظرات