۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۱۶۰۹۵
آیت‌الله شبستری:

حضور در راهپیمایی و انتخابات وظیفه شرعی ملت و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز حضور در راهپیمایی و انتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی خواند، گفت: دشمن از حضور ملت در صحنه هراس دارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امشب در مراسم یادواره شهدای محله کوچه باغ تبریز روز پیروزی انقلاب اسلامی را ایام الله خواند و اظهار داشت: این روز پیروزی حق بر باطل و روزی بزرگ و شکوهمند است.


وی با بیان این‌که روز 22 بهمن روز استقلال و عزت ملت ایران است، ابراز داشت: دشمن از حضور ملت ایران در صحنه حراسان است، از این رو دشمن جرأت دست درازی به انقلاب و مقابله با ملت عظیم ایران اسلامی را ندارد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به راهپیمایی های پیش از انقلاب ملت ایران، افزود: راهپیمایی 15 ساله ملت پیش از انقلاب خشم و ترس کفار را در پی داشت، استکبار جهانی و رژیم پهلوی از این راهپیمایی‌ها حراس داشتند و می ترسیدند، این ترس دشمن سبب تداوم این حضور شد.


وی ولایت فقیه و حضور و حمایت مردم از ولایت و انقلاب عامل تداوم انقلاب و از مؤلفه های مهم قدرت دانست و خاطرنشان کرد: رهنموده های حکمت آمیز رهبری همواره سبب یأس و نا کامی دشمن در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب شد و دشمن را مأیوس گذاشت.


امام جمعه تبریز حضور مردم در صحنه و راهپیمایی‌ها را پیام آور تداوم ملت در مسیر انقلاب و امید به آن عنوان و تصریح کرد: این حضور و در صحنه بودن است که انقلاب را در جهان عزتمند و مقتدر نموده است، دشمن ار حضور ملت حساب می برد.


وی با اشاره به شرایط ایران پیش از انقلاب و در دوران پهلوی، ابراز داشت: پیش از انقلاب مفاسد سراسر کشور را پر کرده بود، خبری از اسلام و قرآن نبود، اما به برکت انقلاب اسلامی دست استعمار از این کشور کوتاه شد.


آیت الله شبستری حضور در راهپیمایی 22 بهمن را  بسیار مهم و سرنوشت ساز عنوان و تأکید کرد: دو آزمون بزرگ پیش روی ملت ایران است، 22 بهمن و انتخابات 7 اسفند دو آزمون سرنوشت ساز برای کشور است، دشمن از انتخابات بیشتر هراس دارد و در یک آمار صحیح و دقیق حمایت ملت از نظام را به نمایش می گذارد.


وی حضور در راهپیمایی و انتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی خواند و اظهار داشت: در کنار حضور در انتخابات باید به انتخاب افراد اصلح نیز توجه شود و از میان افرادی که شورای نگهبان حداقل صلاحیت آنان را تأیید کرده افراد صالح‌تر انتخاب شوند./854/202/ب2

ارسال نظرات