۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۴
کد خبر: ۳۱۶۱۱۸
استاد حوزه علمیه:

اساس انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم برخاست

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که روحانیت، فضلا و اساتید در قم و سایر حوزه های ایران و خارج از ایران به صورت یکپارچه همراه با امام خمینی(ره) بودند، گفت: انقلاب اسلامی یک عطیه الهی بود که خداوند به ملت ایران ارزانی بخشید.
آيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

آیت الله محمد حسن فاضل گلپایگانی، استاد درس خارج حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: انقلاب اسلامی یک عطیه الهی بود که خداوند به ملت ایران ارزانی بخشید.

 

وی افزود: اساس انقلاب اسلامی از حوزه علمیه قم و پرچمدار آن امام راحل بود و روحانیت، فضلا، اساتید نیز در قم و سایر حوزه های ایران و خارج از ایران به صورت یکپارچه همراه با امام خمینی(ره) بودند.

 

آیت الله فاضل، نقش علما و روحانیت در پیروزی و حفظ و نگهداری انقلاب اسلامی ایران را حائز اهمیت دانست و گفت: روحانیت مانند ستون فقرات یک جامعه هستند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به پیروی مردم از علما، ابراز کرد: روحانیت بعد از پیروزی و نگهداری انقلاب، در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز در خط مقدم قرار داشتند و می توانستند یک لشکر را آماده و بسیج کنند.

 

وی با بیان این که تعداد شهدای روحانی و جانباز در مقاسیه با سایر اقشار بسیار بیشتر است، گفت: روحانیت سرباز امام زمان و خدمتگزار مردم هستند.

 

به گفته وی، امام خمینی(ره) به عنوان یک روحانی مرجع تقلید و مجتهد که در علوم مختلف اسلامی تبحر داشت، از حمایت قاطبه روحانیت برخوردار شد و توانست اساس انقلاب را از سال 42 در مدرسه فیضیه قم بنا کند.

 

آیت الله فاضل با تأکید بر این که امام راحل با فریاد خود در سال 42، انقلاب را آبیاری کرد و در ادامه ثمرات آن پدیدار شد، گفت: روحانیت به عنوان روشنگر و هدایت کننده و مردم به عنوان پیرو و مقلد مراجع در پیروزی انقلاب نقش مهمی را ایفا کردند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این که اگر امام راحل تنها بود نمی توانست انقلاب کند، افزود: پیشتاز و پرچم دار انقلاب روحانیت و امام راحل بودند و مردم مؤمن ایران نیز از آنها حمایت کردند.

 

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ها و انتخابات، گفت: مردم با لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب در راهپیمایی 22 بهمن حضور خواهند داشت.

 

آیت الله فاضل، پیروی مردم از رهبری و علما را نعمتی ارزشمند دانست و گفت: ارتباط تنگاتنگ مردم با روحانیت و رهبری از ارزش والایی برخوردار است./1307/302/ب1

ارسال نظرات