۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۱۶۱۸۰
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

راهبرد نفوذ در ابعاد مختلف بعد از مسأله برجام در اولویت دشمن قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، انقلاب اسلامی ایران را پدیده بزرگ قرن دانست و با اشاره به برنامه دشمنان برای نفوذ در کشور، گفت: دشمن راهبرد نفوذ در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را بعد از مسأله برجام در اولویت قرار داده که باید در این زمینه هوشیار باشیم.
آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، صبح  امروز در مراسم راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن در جمع مردم اردبیل با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ملت ایران امروز با حضور باشکوه خود در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر غیرت ملی و دینی خود را به نمایش گذاشت تا بر همگان ثابت شود که این انقلاب یکی از پدیده‌های قرن معاصر است.

 

وی افزود: یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران عدم وابستگی به کشورهای قدرتمند دنیا بود که در مقابل تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی ایستادند و این انقلاب به ثمر نشست.

 

حجت الاسلام آل هاشم به تاثیرگذاری فراوان انقلاب اسلامی در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از افرادی که از دور تحولات انقلاب را رصد می‌کنند به خوبی می‌دانند که این انقلاب با همه عظمت و شکوهش معجزه قرن است و قطعا بعد از 37 سال پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران با ایستادگی خود روی اصول و آرمان‌ها همه بدخواهان خود را به تسلیم واداشته است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نقش ارزنده و قابل توجهی در پیروزی انقلاب داشت، تصریح کرد: امام راحل(ره) با مدیریت و رهبری شایسته خود در زمان انقلاب دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و این پیروزی ایران اسلامی دنیا را متحیر کرد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ابعاد و علل پیروزی انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری آن بیان کرد: تمام اندیشمندان، علما و بزرگان و صاحب‌نظران بر این باورند که انقلاب اسلامی پدیده بزرگ قرن بیستم است و این انقلاب با عظمت و شکوه خود توانسته ملت ایران راسخ و پایدار در برابر همه فزون‌طلبی‌های استکبار مقاوم در صحنه نگه دارد.

 

حجت الاسلام آل‌هاشم ادامه داد: هیچ حرکتی در این 37 سال مانع توقف انقلاب نشده و با همدلی، وحدت و با محوریت مردم و ولایت این انقلاب به حیات طیبه خود ادامه می‌دهد و حول سه مرکز مسجد، حوزه و دانشگاه راهبردی‌ترین اهداف نظام اسلامی تحقق پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به ویژگی انقلاب اسلامی و دلیل ماندگاری آن یادآور شد: از جمله این ویژگی‌ها تکیه بر مبانی اسلام و اعتقادات دینی است که ماهیت انقلاب ما را متفاوت از ماهیت انقلاب‌های مادی کرده است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب متفاوت از این نهضت‌ها است چرا که با رویکرد ارزشی و اعتقادی این انقلاب به مسیر توفنده خود ادامه می‌دهد.

 

حجت الاسلام آل‌هاشم، تصریح کرد: تکیه بر رهبری صالح دیگر برجستگی ممتاز انقلاب ما است که زمینه‌ای را فراهم کرده تا انقلاب اسلامی برخلاف سایر نهضت‌های آزادی‌بخش بتواند در مسیر عزت و با محوریت امامت و رهبری صالح گام بردارد.

 

وی دیگر ویژگی این انقلاب را استقلال‌طلبی و عدم وابستگی به قدرت‌های استکباری توصیف کرد و گفت: برخلاف سایر نهضت‌ها  قدرت انقلاب اسلامی از مردم است و عدم وابستگی آن به قدرت‌های مادی و دنیوی کاملا مشهود و معلوم است.

 

خطیب مراسم 22 بهمن اردبیل در ادامه بیان کرد: توجه ویژه به ابعاد فرهنگی بیش از هر چیز دیگر در این نهضت بزرگ نمود پیدا کرده به طوری که ماهیت و ذات انقلاب اسلامی آمیخته به مسایل فرهنگی است هر چند که نمی‌توان خصلت‌های سیاسی و اقتصادی آن را نفی کرد.

 

حجت الاسلام آل‌هاشم،گفت: تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست یکی دیگر از مولفه‌های انقلاب اسلامی است که زمینه یک حرکت بالنده را فراهم آورده است.

 

وی دستاورد معنوی انقلاب را احیای دین و معنویت توصیف کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن نمود و نشانی از این دستاورد معنوی است که برای همیشه می‌تواند نقطه عطفی در تحولات کشور باشد.

 

حجت الاسلام آل هاشم یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب را توجه به استقلال و عزت این کشور و تلاش برای احیای اسلام ناب و بیداری اسلامی توصیف کرد و گفت: امروز خوشحال هستیم که دستاوردهای این انقلاب در حال صادر شدن به همه کشورها است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به رغم آمادگی کامل نیروهای مسلح راهبرد نفوذ در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی را بعد از مساله برجام در اولویت قرار دادند تا به نوعی انقلاب اسلامی را به چالش بکشند.

 

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با نقشه‌های پیچیده و تلاش تمام عیار خود سعی می‌کند تا در عرصه دیپلماسی بعد از موضوع برجام  نوعی تفرقه و افتراق را نهادینه کند اما با هوشمندی مقام معظم رهبری و مجاهدتی که در عرصه دیپلماسی مردان غیرتمند ما به دست آورده‌اند قطعا صیانت از همه دستاوردهای انقلاب مورد توجه و مدنظر است.

 

وی ادامه داد: خصومت و ستیز دشمنان ما با تحولات انقلاب اسلامی چون روز روشن است ولی در این شرایط باید بصیرتمان را افزایش دهیم تا بتوانیم با وحدت  و همدلی توطئه دشمنان را بشکنیم./937/202/ب1

ارسال نظرات