۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۳۱۶۲۱۴

بازتاب حضور پرشور راهپیمایان 22بهمن در رسانه های بین المللی و منطقه ای

خبرگزاری رسا ـ رسانه های بین المللی و منطقه ای روز پنجشنبه حضور پرشور قشرهای مختلف در راهپیمایی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به صورت گسترده بازتاب دادند.
22بهمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، خبرگزاری فرانسه نوشت: آنگونه که تصاویر زنده تلویزیون دولتی ایران به نمایش گذاشت, ایرانیان صبح روز پنجشنبه سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را با حضور گسترده در خیابانهای مرکزی تهران و سایر شهرهای بزرگ جشن گرفتند.


در تهران پایتخت، صدها هزار تن از ده نقطه مختلف شهر به سمت میدان 'آزادی' گرد هم آمدند و در این مکان 'حسن روحانی' رییس جمهور به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ایران که یک رژیم سلطنتی را سرنگون کرد سخنرانی کرد.


آنگونه که تصاویر تلویزیون ایران پخش کرد, جمع زیادی از راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها شعار 'مرگ بر آمریکا ' و'مرگ بر اسرائیل' نوشته شده بود.


راهپیمایان ضمن آن پوسترهایی هم از عکسهای ملوانان آمریکایی در دست داشتند که در نیمه ژانویه بدست ایران در 'خلیج (فارس)' بازداشت شدند. در این عکسها, ملوانان آمریکایی در حالی که زانو زده اند و دستانشان پشت سرهایشان گرده زده شده است نشان داده شده اند.


تلویزیون ایران هم روز چهارشنبه تصاویر ویدیویی این ملوانان را در حالی که تعدادی شان اشک بر چهره داشتند را پخش کرد.


این ملوانان در کمتر از 24 ساعت آزاد شدند اما انتشار عکسها و فیلم های گرفته شده از آنها, بشدت خشم مسؤولان آمریکایی را برانگیخت.


خبرگزاری فرانسه در ادامه می نویسد: روابط تهران و واشنگتن از زمانی که توافق هسته ای ایران در ژوئیه 2015 به امضا رسید, روبه گرم شدن پیش رفته است اما ابدا حال و هوای عادی سازی ندارد.


توافق هسته ای اکثر تحریمهای غرب علیه ایران را از میان برداشت.


خبرگزاری فرانسه ادامه می دهد: خبرگزاری 'ایسنا' هم گزارش داده است که در راهپیمایی امروز, نمونه ای از موشک بالستیک ایران موسوم به 'عماد' در مسیر حرکت راهپیمایان تعبیه شده بود و راهپیمایان در کنار آن می ایستادند و عکس می گرفتند.


تهران می گوید که برد این موشک 1700 کیلومتر است.


آژانس های خبری ایران هم گزارش دادند که ژنرال 'قاسم سلیمانی' فرمانده 'نیروی قدس' از زیر مجموعه های 'سپاه پاسداران ' هم در راهپیمایی امروز حضور داشت.


ژنرال سلیمانی مسئول عملیاتهای برون مرزی 'سپاه' است و به خصوص حوزه عملیاتی او در دو کشور سوریه و عراق است.


خبرگزاری فرانسه می افزاید: ظرف روزهای اخیر آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران و سایر مقامات و مسؤولان کشور مردم ایران را دعوت می کردند که در سطحی گسترده در راهپیمایی امروز شرکت کنند و بدین وسیله وحدت و انسجام ملی خود و کشور را به نمایش گذارند.


میهمان ویژه خارجی مراسم امروز؛ 'لوئیس فراخان' رهبر جنبش سیاه پوستان آمریکا با نام 'ملت اسلام' است.

 

* آسوشیتدپرس: راهپیمایی گسترده ایرانیان با وجود سرمای شدید هوا


خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد ایرانیان بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 را آغاز کردند.


ایرانی ها به رغم هوای شدیدا سرد در تهران و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمدند و راهپیمایی کردند.


تظاهرکنندگان علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار دادند و پرچم ها و پلاکاردهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی در بسیاری از شهرها نصب شده است.


این راهپیمایی ها به منظور بزرگداشت 11 فوریه 1979 و سرنگونی رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا برگزار می شود. آمریکا با کمک به کودتای سال 1953 «محمد مصدق» نخست وزیر محبوب ایران را برکنار کرد و پهلوی را به قدرت رساند.

 

* شبکه خبری المسیره یمن: راهپیمایی عظیم مردم ایران به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور


المسیره اعلام کرد، تهران وبیشتر شهرهای ایران امروز پنجشنبه شاهد برگزاری راهپیمایی میلیونی در سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.


راه پیمایان در تهران از 5 محور به سمت میدان آزادی ( الحریه) بزرگترین میدان پایتخت حرکت کرده در آنجا به سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران فرا گوش دادند.


شرکت کنندگان در راه پیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وآیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با شادی وسرورسی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود را جشن گرفتند.


المسیره افزود: مردم ایران این روز 22 بهمن را روز پایان دادن به استکبار وسلطه غرب بر ایران وتحقق آزادی واستقلال می دانند

 

*الیوم السابع: جشن سرنگونی حکومت شاهنشاهی


پایگاه خبری مصری الیوم السابع نوشت، مردم ایران فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خود در سال 1979 را در سراسر این کشور جشن گرفتند.


تلویزیون ایران امروز پنجشنبه بخش هایی از تجمع گسترده مردمی در تهران وشهرهای دیگر را در هوای سرد زمستانی پخش کرد.


راه پیمایان با سر دادن شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل پلاکاردها ودست نوشته هایی در این زمینه با خود حمل می کردند.


22 بهمن ( 11 فوریه ) امسال سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) وسرنگونی رژیم شاه است که از سوی ملت ایران گرامی داشته می شود.

 

خبرگزاری «ترند» آذربایجان گزارش داد: ایرانیان راهپیمایی های گسترده برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را آغاز کردند.


مردم در تهران و دیگر شهرها به خیابان ها آمدند و در حمایت از انقلاب اسلامی شعار سر دادند.


راهپیمایان در حالی که تصاویری از آیت الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر ایران را در دست داشتند، حمایت خود را دولت ایران اعلام کردند.


برخی از مقامات بلند پایه ایرانی نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

 

* خبرگزاری سانا:راهپیمایی میلیونی مردم ایران در 37سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

 


خبرگزاری سانا (خبرگزاری رسمی سوریه)در گزارشی نوشت: امروز سراسر ایران شاهد راهپیمایی میلیونی مردم ایران به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 


سانا نوشت: شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر پایبندی دوباره خود به اصول و مبادی امام خمینی(س)بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و جانشین ایشان سید علی خامنه ای رهبر انقلاب تاکید کردند.

 


در این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران شعار های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده و پرچم های فلسطین و مقاومت لبنان را به خود حمل کردند.

 


سانا تصریح کرد:«عدنان محمود»و دیپلمات های سوریه در تهران نیز در این راهپیمایی شرکت کردند.

 

 


خبرگزاری رسمی سوریه در ادامه نوشت:جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال در حالی برگزار می شود که ایران و گروه پنج بعلاوه یک ماه جولای پیش توافقنامه هسته ای امضا کردند و این توافقنامه شانزدهم ماه جاری به مرحله عملی رسید.

 

 

 

* خبرگزاری ارمنستان: پوشش راهپیمایی به وسیله 280 روزنامه نگار و خبرنگار خارجی

 


خبرگزاری ارمنستان نیز گزارش داد: نزدیک به 5200 خبرنگار از جمله 280 روزنامه نگار و خبرنگار خارجی راهپیمایی ایران را پوشش می دهند.

 


«حسن روحانی» رییس جمهور ایران و «لوئیس فراخوان» رهبر جنبش «امت اسلام» آمریکا نیز در این راهپیمایی در تهران سخنرانی خواهند کرد.

 


* اسلامیک اینویتیشن: تظاهرات میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف ایران

 


سایت «اسلامیک اینویتیشن» ترکیه نیز نوشت: میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف در سراسر کشور در بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابان ها آمده اند.

 


راهپیمایی های امروز پنجشنبه، به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برگزار می شود.

 

* المیادین: ایران سی و هفتیمن سالروز پیروزی انقلابش را جشن می گیرد

 

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی در پایگاه اینترنتی اش نوشت: ایران امروز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیرد.

 

در این گزارش آمده است که شهروندان ایرانی راهپیمایی و تجمع در میدان های اصلی در شهرهای این کشور را برای بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب را آغاز کردند.

 

در ادامه گزارش المیادین آمده است: ایرانی ها در تهران به سمت میدان ها و خیابان های اختصاص یافته برای راهپیمایی روی آوردند در حالی که در دستان خود پلاکارهایی که روی آنها شعارهایی مبنی بر پایبندی به رویکرد و راه امام خمینی(س) بنیانگذار جمهوری اسلامی و موسس انقلاب اسلامی ایران نوشته شده، حمل کردند.


این در حالی است که «حسن روحانی»رییس جمهوری ایران پیش از این مراسم خواستار توقف سیاسیت اسلام هراسی شده بود و تاکید کرد که همکاری و تعامل اقتصادی سازنده میان تهران و جامعه جهانی به مصلحت تجارت جهانی است.

 

* ای بی سی نیوز: فریاد شعار مرگ بر آمریکا

 

شبکه «ای بی سی نیوز» آمریکا در گزارشی نوشت: راهپیمایان در ایران پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن گرفتند.


شرکت کنندگان در راهپیمایی امروز شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سردادند.


روزنامه های آمریکایی «دیلی هرالد» و «سیاتل تایمز» نیز گزارش آسوشیتدپرس از بازتاب راهپیمایی 22 بهمن را بازنشر کردند.


کانادا پرس: برگزاری راهپیمایی گسترده در ایران

 

* خبرگزاری «کانادا پرس» کانادا گزارش داد: ایرانی ها برای بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شکل گسترده ای به خیابان ها آمدند.

 

این راهپیمایی در تمامی شهرهای ایران برگزار شد و راهپیمایان پلاکاردها و پرچم هایی از تصاویر امام خمینی و رهبر ایران در دست داشتند و شعارهایی سر می دادند.

 

* یک روزنامه پاکستانی: حضور مقامات ایرانی در راهپیمایی


روزنامه «دیلی مسنجر» پاکستان نوشت: در یازدهم فوریه یعنی بیست و دومین روز بهمن ماه، میلیون ها ایرانی در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی کردند.

مقامات ایرانی نیز در این راهپیمایی حضور یافتند. سردار «قاسم سلیمانی» یکی از مقاماتی بود که به راهپیمایی در پایتخت ایران پیوست.

 

* شین هوا: بزرگداشت پرشکوه پیروزی انقلاب اسلامی ایران
خبرگزاری «شین هوا»چین گزارش داد: صدها هزار ایرانی بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در روز پنجشنبه در تهران برگزار کردند.مردم در شهرهای ایران با در دست داشتن تصاویری از آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران به خیابان ها آمدند.در تهران مردم پلاکاردها و پرچم هایی را در حمایت از انقلاب اسلامی در دست داشتند و شعارهایی را ضد آمریکا و اسرائیل و در حمایت از فلسطین سر دادند./982/ب102/د

ارسال نظرات