۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۲۳۲

حکیم پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن بررسی زندگانی امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.
حجت الاسلام سيد عمار حکيم، رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، طی نشستی هفتگی که در دفترش در بغداد برگزار شد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، قوت، اراده و پافشاری امام خمینی (ره) بر آرمان‎ و اهداف انقلاب بود.


این روحانی عراقی به بررسی شخصیت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) زمانی که در حوزه علمیه به تدریس و تحصیل مشغول بود به خوبی ارزش و مقام تکالیف شرعی را می دانست بنابراین در پی نجات مردم خود از چنگال ظلم و ستم برآمد.


وی ادامه داد: سرنگون کردن حکومت شاهنشاهی با آن امکانات کار ساده‎ای نبود اما امام خمینی (ره) با پشتوانه مردم توانست آن را انجام دهد.


حجت الاسلام حکیم اظهار داشت: توکل به خدا و ایمان به مردم برای ایجاد تغییر حکومت شاهنشاهی موجب شده بود که قلب امام نسبت به رویدادهای ایران آرام باشد و بتواند به هدفش برسد.


وی با اشاره به صبر و استقامت امام خمینی (ره) در برابر مشکلات مختلف موجود در سر راه انقلاب اسلامی ایران گفت: بازداشت و تبعید امام به نجف و فرانسه نتوانست عزم این مرجع تقلید را برای انقلاب کاهش دهد بنابراین شاهد بودیم که امام از محل تبعید خود مردم را با ضبط نوارهای صوتی و نامه‎های متعدد رهبری می کرد.


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق یکی از تفاوت های شاه و امام خمینی (ره) را تفاوت ایدئولوژی و تفکرات آنان دانست و خاطرنشان ساخت: امام خمینی (ره) خود را رهبر مردم می دانست ولی شاه خود را حاکم می خواند و بین رهبر و حاکم فرق‎های بسیار زیادی وجود دارد./994/ب903/د

ارسال نظرات