۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۶۲۵۷

کمیسیون بازرسی تبلیغات خبرگان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان در حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی در اجرای ماده 20 آیین‌نامه انتخابات خبرگان رهبری تشکیل شد.
انتخابات مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی امروز در نخستین جلسه این کمیسیون، گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون، ایجاد نظم و انضباط و تضمین برخورداری یکسان نامزدهای خبرگان از امکانات صدا و سیما و بازرسی و کنترل نحوه تبلیغات نامزدهاست.

 

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیق و منظم این کمیسیون، نامزدهای خبرگان رهبری بتوانند توانمندی‌های خود را در ایام تبلیغات قانونی به اطلاع مردم برسانند تا مردم بتوانند با شناخت کافی، نماینده اصلح را انتخاب کنند.

 

جبارزاده با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه تبلیغات خبرگان رهبری از سوی ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: برنامه‌های تبلیغاتی رادیو تلویزیونی نامزدهای انتخابات خبرگان باید قبل از پخش، ضبط شده و از نظر کمیسیون بازرسی تبلیغات بگذرد.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که نامزدهای خبرگان حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیما استفاده کنند، افزود: تبلیغات نامزدهای خبرگان از روز 22 بهمن آغاز و تا 24 ساعت قبل از آغاز رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان این که استفاده از وسایل و امکانات دستگاه‌های دولتی برای تبلیغات نامزدهای خبرگان ممنوع است، افزود: نامزدهای خبرگان با هر سمتی که داشته باشند به طور یکسان و به مقداری که از سوی کمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده از امکانات صدا و سیما استفاده می‌کنند.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه نحوه اجرای آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و برنامه‌ریزی برای تبلیغات نامزدهای خبرگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کمیسیون تبلیغات انتخابات خبرگان با عضویت استاندار، بالاترین مقام قضایی استان، رییس هیات نظارت استان و مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان تشکیل شده است.

 

گفتنی است، شیوه‌نامه تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری از سوی ستاد انتخابات کشور به تمام استانداران ابلاغ شده و کمیسیون بازرسی تبلیغات، وظیفه نظارت بر اجرای این شیوه‌نامه را دارد./935/203/ب1

ارسال نظرات