۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۳۱۶۲۶۹
استاد حوزه علمیه:

وظیفه دستگاه های فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که دستگاه های فرهنگی کشور باید ترویج سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش دهند، گفت: اگر فرهنگ عمومی بر مبنای سبک زندگی اسلامی باشد همه مشکلات به آسانی برطرف خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمد غلاميان مدرس حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام احمد غلامیان استاد حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که یکی از مهم ترین وظایف روحانیان نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی است، گفت: طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار هستند و باید از این جایگاه در راستای هدایت جوانان به خوبی بهره مند شوند.

 

روحانیان باید با بردباری در مسیر هدایت جوانان گام بردارند

مدرس حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که امام خمینی فرمودند: «مملکت بدون روحانی، مانند کشوری بدون طبیب است»، گفت: جامعه روحانیان باید با بردباری در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی هدایت جوانان انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان سبک زندگی اسلامی، اجرای زیبایی های اسلام در زندگی فردی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی باید قرآنی باشد و قرآن کریم و نماز سبب استحکام این سبک پسندیده می شود.

 

روحانیان نقشه های شوم دشمنان را خنثی کنند

استاد حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه های منسجم خود به دنبال آن هستند که سبک زندگی غربی را در کشور نهادینه کنند و در این راستا جامعه روحانیان باید نقشه های شوم دشمنان و بدخواهان را با برنامه ریزی و نظمی خاص خنثی کنند.

 

حجت‌الاسلام غلامیان با تاکید بر این که بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی سبک زندگی اسلامی است، خاطر نشان کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی دشمنان را ناامید می کند و سبب بالا رفتن سطح فرهنگ در جامعه اسلامی می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که دستگاه های فرهنگی کشور باید ترویج سبک زندگی اسلامی را در جامعه گسترش دهند، گفت: اگر فرهنگ عمومی بر مبنای سبک زندگی اسلامی باشد همه مشکلات به آسانی برطرف خواهد شد.

 

سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی سبب آسودگی خیال می شود

حجت‌الاسلام غلامیان با بیان این که سبک زندگی اسلامی از بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی موجود در جامعه جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی آسودگی خیال را به همراه دارد و سبب موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی افراد می شود.

 

مدرس حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه با بیان این که هدف سبک زندگی غربی زندگی مادی و روزمرگی بی هدف است، اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی سبب آرامش می شود، همچنین مشکلات فردی و اجتماعی جامعه را به حداقل می رساند/842/302/ب1

ارسال نظرات