۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۶۲۷۵
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

طلاب در مسیر طلبگی اخلاص داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که اگر در مسیر طلبگی اخلاص وجود نداشته باشد اخلاق هم نخواهد بود، گفت: امام خمینی همواره بر رعایت اخلاص توسط روحانیون تاکید داشتند و طلاب حوزه های علمیه باید در مسیر طلبگی اخلاص داشته باشند.
حجت الاسلام سيدعلي حسيني‌پور، مدير حوزه علميه استان مرکزي

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که طلاب باید با نظم، پشت کار و تلاش از سرمایه جوانی به خوبی بهره مند شوند، گفت: طلاب حوزه های علمیه از لحاظ اخلاق و برخورد باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

 

تاکید امام خمینی بر رعایت اخلاص توسط روحانیون

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان این که طلبگی شغل پرفضیلتی است، خاطرنشان کرد: امروز طلاب حوزه های علمیه باید بر خود افتخار کنند که سرباز امام زمان (عج) هستند و علم آموزی و تبلیغ  پسندیده دین مبین اسلام دشمنان را مأیوس کنند.


مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که اگر در مسیر طلبگی اخلاص وجود نداشته باشد اخلاق هم نخواهد بود، اظهار داشت: امام خمینی همواره بر رعایت اخلاص توسط روحانیون تاکید داشتند و طلاب حوزه های علمیه باید در مسیر طلبگی اخلاص داشته باشند.

 

طلاب نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشند

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با تاکید بر این که در مسیرطلبگی رفتار مناسب و پسندیده بسیار مهم تر از مدرک گرایی است، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه از لحاظ اخلاق باید نمونه و نماد اخلاق اسلامی در جامعه باشد.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر این که در مسیرطلبگی ساده زیستی ضرورتی مهم است، گفت: طلاب باید در هر زمان ساده زیستی را سرلوحه امور خود قرار دهند نباید هرگز ساده زیستی طلبگی به فراموشی سپرده شود.

 

گسترش ترویج فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی  

حجت‌الاسلام حسینی‌پور بیان کرد: طلاب و روحانیان باید در تمامی عرصه ها به گسترش ترویج فضایل اخلاقی در جامعه اسلامی بپردازند و تلاش کنند که درس و علم آنان همراه با عمل باشد و از فرصت های ارزشمند حوزه های علمیه به خوبی بهره‌مند شوند.

 

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که  طلاب باید خود را به‌ علم روز مجهز کنند، اظهار داشت: طلاب با مطالعه دقیق دین، در جهت خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام بکوشند و با همت و تلاش ارتباط خود را با جامعه و جوانان بیشتر کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور در ادامه با بیان این که طلاب حوزه های علمیه باید در هر زمان دغدغه خدمت به جامعه را داشته باشند، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید دین‌شناسی و تقوا را به خوبی فراگیرند و این دو مهم را در جامعه به ویژه در بین جوانان ترویج دهند./842/302/ب3

ارسال نظرات