۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۶۳۱۵
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد؛

رعایت اخلاق اسلامی و قانونمداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی/ پایداری بر آرمان ها؛ پیام مهم راهپیمایی 22 بهمن

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از نامزدهای انتخاباتی خواست که خدا را در نظر بگیرند، به دنبال گره‌گشایی از کار مردم باشند و اخلاق اسلامی، قانون‌مداری و پرهیز از اسراف را در تبلیغات خود رعایت کنند.
نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، حیات ملت ایران، حضور روح امام و تجلی ولایت فقیه و خون شهیدان را در رگ‌های مردم مشاهده کردیم.

 

ملت ایران سر آرمان‌های شهدا و راه امام تا آخر ایستاده‌اند

وی افزود: حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن یک رسانه جهانی بود و این پیام را به نقاط مختلف رساند و به دنیا اعلام کرد که ملت ما هرگز از خط عاشورا و خط امام حسین‌(ع) فاصله نگرفته‌‌اند و سر آرمان‌های شهدا و افق بلند فکر امام تا آخر ایستاده‌اند.

 

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان این‌که آنچه حامل این حماسه، استقامت، پایداری، بصیرت و اقتدار و شور و شکوه شد، مسأله امامت و رهبری است، اظهار داشت: جنس حرکت و انقلاب امام خمینی‌(ره) با همه انقلاب‌ها متفاوت است.

 

وی جبران درماندگی و رفع گرفتاری را به عنوان شعار اولیه همه انقلاب‌ها عنوان و ابراز کرد: حرکت امام خمینی‌(ره) حرکت انبیا بود، بنیانگذار انقلاب اسلامی خود را بدهکار دین و مکتب می‌دانست و به عنوان ادای دین به خالق و خلق خدا به پا خواست و وقتی به نتیجه رسید مطالبه‌ای از مردم نداشت.

 

تنها رهبری است که به مردم اعتبار می‌بخشد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: مردم امامت امام را در آیینه وجودی خود به نمایش گذاشتند و در سال 42 که هیچ‌کس خواب پیروزی، حکومت اسلامی و ولایت فقیه را نمی‌دید، اما مردم کفن پوشیدند و این نشان می‌دهد که با خدا معامله کردند و همه این حرکت را بر محور تکلیف الهی شروع کردند.

 

وی با بیان این‌که لبیک گفتن ملت ایران به ندای امام راحل از جنس حرکت انبیا بود، گفت: عَلم ولایت فقیه را امام زمان‌(عج) به ولی فقیه اعطا کرده و از مردم خواسته است که او را به عنوان ولی خود قرار دهند و در این میدان مردم هنرمند بودند و راه را به درستی تشخیص دادند که تنها رهبری است که به مردم اعتبار می‌بخشد.

 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، از مردم خواست با همین نیتی که با حفظ پاسداری از خون شهیدان و حفظ پرچم ولایت و نه گفتن به آمریکا در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند، هفتم اسفند سر صندوق‌ها رأی حاضر شوند.

 

رعایت اخلاق اسلامی و قانونمداری در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی

وی به نامزدهای انتخاباتی نیز توصیه کرد که خدا را در نظر بگیرند، به دنبال گره‌گشایی از کار مردم باشند، اخلاق اسلامی، قانون‌مداری و پرهیز از اسراف را در تبلیغات خود در نظر بگیرند و از متوسل شدن به تبلیغات غربی مانند دروغ، غیبت، تهمت و جوسازی علیه هم برای رسیدن به مجلس خودداری کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر شرکت پرشور مردم در انتخابات، اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) خطاب به مردم فرمودند که من چه در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیت می‌کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.

 

وی ادامه داد:‌ ایشان فرمودند که‌ چشم و گوش‌ها را باز کنید که دشمنان حیله‌بازان کار کشته هستند و ممکن است از ساده‌دلی شما استفاده کنند و مراکز حساس را کم کم به دست گیرند و انقلاب را به سوی غرب یا شرق سوق دهند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که رفع بیکاری و نجات از مشکلات در گرو ایمان، پیروی از ولایت و به کار بردن اقتصاد مقاومتی است، ابراز امیدواری کرد که با رأی مردم به نمایندگان اصلح، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگانی تشکیل شود که امام زمان‌(عج) و مقام معظم رهبری را خشنود کند./920/پ201/ج

ارسال نظرات