۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۳۵۹
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق:

تأکید بر اجرای اصلاحات در دولت و هشدار نسبت به دخالت نظامی عربستان در سوریه

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق با اشاره به آخرین رویدادهای عراق و منطقه خواستار حفظ وحدت و اجرای اصلاحات در این کشور شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید مقتدا صدر، رهبر جریان صدر امروز در خطبه‎های نماز جمعه که در مسجد کوفه برگزار شد، خواستار اجرای اصلاحات در این کشور شد و خاطرنشان کرد: به زودی برنامه اصلاحات که از سوی جریان صدر تنظیم شده است را منتشر می کنیم.

 

وی افزود: طرح اصلاحات جریان صدر مطابق دیدگاه مرجعیت عالی و اندیشمندان عراق خواهد بود.

 

رهبر جریان صدر با اشاره به تصمیم حضرت آیت الله سیستانی مبنی بر عدم بیان دیدگاه سیاسی در نماز جمعه کربلا تصریح کرد که این تصمیم مرجعیت عالی عراق اقدامی شجاعانه در اعتراض به وضعیت سیاسی و اصلاحات این کشور است.

 

امام جمعه بصره از احتمال آغاز جنگ جهانی سوم خبر داد

 

حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در استان بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، با اشاره به آخرین رویدادهای سوریه گفت: آینده سوریه با توجه به تصمیم عربستان و ترکیه برای حضور در این کشور و کمک روسیه به سوریه بسیار خطرناک است و احتمال آغاز جنگ جهانی سوم در جهان دیده شود.

 

وی افزود: این روزها اخبار جدیدی از حکومت مرکزی عراق به مبنی بر تغییر برخی از وزیران به گوش می رسد ولی با این وجود باید این سوال را مطرح کرد که حکومت و جریان‎های سیاسی چه اقدام تاثیرگذاری را برای تغییر شرایط عراق ایفا کرده‎اند؟

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی وضعیت عراق را دشوار توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود شرایط و مشکلات مختلف موجود در عراق نباید نسبت به آینده و انجام کارهای خودمان به شکل صحیح ناامید باشیم.

 

خطیب جمعه بغداد خواستار تاسیس فقه وحدت اسلامی شد

 

حجت الاسلام رسول الیاسری، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن در منطقه المنصور برگزار شد، بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی ملت تاکید کرد و گفت: فقها و علمای امت اسلامی باید فقه وحدت اسلامی یا فقه ارتباطات اسلامی را تاسیس کنند.

 

وی وحدت بین مسلمانان را واجب خواند و افزود: حفظ اتحاد باید در زمینه‎های مختلف مانند اقتصادی، سیاسی، دفاعی، داخلی و خارجی صورت گیرد تا نتیجه مطلوب و اثر گذاری را داشته باشد.

 

حجت الاسلام الیاسری خواستار حفظ وحدت در برابر دشمن مشترک با همه وسایل و امکانات موجود شد و تاکید کرد که ایجاد یکپارچگی در ملت موجب کاهش خطر دشمنان و محار اقدامات آنان می شود.

 

خطیب جمعه ناصریه از تبعیض در اجرای قانون اساسی انتقاد کرد

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشیخ عباس الکبیر برگزار شد، از تبعیض در اجرای قانون انتقاد کرد و گفت: همه مردم عراق در برابر قانون اساسی این کشور برابر هستند و اقلیم کرستان عراق نیز نباید از آن مستثنی باشد.

 

وی افزود: حکومت محلی استان ذی قار باید هر چه سریعتر بر مشکلات موجود در این استان به ویژه در روزهای اخیر پیروز شود.

 

خطیب جمعه ناصریه با اشاره به آمار بالای تصادفات در استان ناصریه خاطرنشان کرد: آمار بالای تصادفات جاده‎ای در استان ناصریه تاسف بار است و مسؤولان استان با وضع قانون‎های مناسب و هدایت وسائل نقلیه در کاهش این آمار کمک کنند./994/ب912/د

ارسال نظرات