۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۳۸۰
در مراسم بزرگداشت 22 بهمن در کربلا صورت گرفت؛

تقدیر مقامات عراقی از خدمات جمهوری اسلامی ایران در عراق

خبرگزاری رسا ـ مقامات عراق در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از خدمات کشورمان در عراق قدردانی کردند و اظهار داشتند: امروزه روابط بسیار حسنه‌ای میان ایران و عراق برقرار است که امیدواریم این شرایط در آینده نیز تداوم داشته باشد.
مراسم بزرگداشت 22 بهمن در شهر كربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، عقیل الطریحی، استاندار کربلا امروز در مراسم بزرگداشت 22 بهمن که در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر کربلا برگزار شد، اظهار داشت: امروزه روابط بسیار حسنه‌ای میان ایران و عراق برقرار است که امیدواریم این شرایط در آینده نیز تداوم داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که هر دو ملت ایران و عراق با اعتقاد راسخ زیر پرچم اسلام و حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) در مسیر وحدت حرکت می کنند، خاطرنشان کرد: امروز مردم ایران و عراق با تأسی از حرکت و مسیر امام خمینی(ره) و تحت زعامت آیت الله امام خامنه‌ای به دنبال تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های نهضت حسینی هستند.

 

الطریحی با بیان این‌که امام خمینی(ره) با نهضت خود اسلام حقیقی را تثبیت کرد، تصریح کرد: اسلام ناب محمدی(ص) در اعمال، رفتار، نظر و سیره آن عالم بزرگوار تجلی یافته بود، امروز با تأسی از حرکت و مسیر امام خمینی(ره) به دنبال مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی هستیم.

 

همچنین صادق سلطانی، استاندار بابل در سخنانی با بیان این‌که زبان عاجز از تشکر نسبت به خدمات و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق است، اظهار داشت: امسال در زیارت اربعین شاهد خیل مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از کشور ایران بودیم، که نشان دهنده وحدت میان شیعیان ایران و عراق است.

 

وی با بیان این‌که خط امام خمینی(ره) چیزی جز خط اهل بیت عصمت و طهارت نبود، گفت: امروز نیز مسیر انقلاب اسلامی ایران همان مسیر توصیه شده از سوی امام راحل است، امروز شاهد خدمات ایران در فلسطین، عراق، لبنان، افغانستان و یمن هستیم.

 

استاندار بابل با تقدیر از کمک‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم عراق در مقابله با گروهک‌های تروریستی تکفیری و سلفی تصریح کرد: یاری ملت ایران از مردم عراق همان خط فکری امام خمینی(ره) است که بعد از سال‌ها تداوم یافته است.

 

همچنین نصیف جاسم الخطابی، رئیس مجلس استان کربلا در سخنانی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) توانست با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقابل قدرت‌های بزرگ عالم غلبه کند، اظهار داشت: امام راحل پایه‌های دولت مبتنی بر احکام اسلامی و شیعی را در ایران استحکام بخشید و اسلام حقیقی را جاری کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز عراق گفت: ما در عراق به کمک جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم، مقابل تهدیدهای گروهک‌های تکفیری ایستادگی کنیم و با تجربه ایران مقابل تهدیدات داخلی و خارجی پیروز شویم./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات