۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۴۴۳
سخنگوی بسیج مردمی عراق:

عراق را تبدیل به گورستان متجاوزان می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی بسیج مردمی عراق با هشدار به عربستان و متحدانش در خصوص نزدیک شدن به مرزهای عراق اعلام کرد: مرزهای عراق گورستان کسانی خواهد بود که به آن نزدیک شوند و بخواهند حاکمیت ما را نقض کنند.
بسيج مردمي عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الاسدی سخنگوی بسیج مردمی عراق امروز در بیانیه ای در واکنش به آغاز رزمایش های عربستان و متحدانش در مرزهای غربی عراق اعلام کرد: از طرف تمام نیروهای مقاومت عراق اعلام می کنم که مرزهای عراق گورستان کسانی خواهد بود که بخواهند به مرزهای ما نزدیک شوند و حاکمیت ما را بر آن نقض کنند و امنیت مردم را به خطر اندازند.


وی در ادامه در خصوص سیاست های عربستان و متحدانش گفت: از توطئه چینی های و تنش آفرینی های عربستان و متحدانش خسته شده ایم، فرستادن داعش به خاک عراق بهترین دلیل و شاهد اقدام های آن ها است.


از سوی دیگر اسکندر وتوت عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق چهارشنبه گذشته ضمن محکوم کردن اقدام عربستانی ها و آمریکایی ها در برگزاری رزمایش نزدیک مرزهای عراق در عربستان ، از دولت مرکزی عراق خواست سفیر عربستان در بغداد را اخراج کند.


رزمایش عربستان و متحدانش موسوم به «رعد الشمال» سه شنبه گذشته در منطقه «حفر الباطن» واقع در شمال عربستان و در نزدیکی مرزهای کویت و عراق با شرکت نیروهای عربستانی، اماراتی،مصری، سودانی و اردنی آغاز شد.


منابع عربستانی پیشتر اعلام کرده بودند که این کشور 150 هزار نیروی نظامی عربستانی و از دیگر کشورها برای مبارزه با داعش آموزش می دهد./994/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات