۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۴۷۸

نشست «همبستگی با انقلاب بحرین» در استرالیا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست همبستگی با ملت مبارز بحرین، دیروز، در شهر «ملبورن» استرالیا برگزار شد.
نشست

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست همبستگی با ملت مبارز بحرین، دیروز، 23 بهمن‌ماه، به مناسبت فرارسیدن پنجمین سالروز انقلاب 14 فوریه بحرین، در شهر «ملبورن» استرالیا برگزار شد.

 

در این نشست، شماری از فعالان سیاسی بحرینی از جمله «سیدعلوی البلادی»، معارض بحرینی، «یحیی الحدید» و «حسن عبدالنبی»، از فعالان سیاسی، «سمیر خفاجی»، رییس انجمن عراقی‌های مقیم استرالیا در شهر ملبورن و «ابو القاسم رضوی»، امام جماعت مسجد پنجاب سخنرانی کردند.

 

البلادی در این نشست به اوضاع سیاسی بحرین و حمایت غرب از دولت این کشور اشاره کرد و گفت: غرب برای آل‌خلیفه سلاح فراهم می‌کند و به حمایت لجستیکی و امنیتی از این رژیم ادامه می‌دهد.

 

وی همچنین در این نشست به نقش پررنگ آمریکا و انگلیس در نظارت مستقیم بر دستگاه امنیتی بحرین اشاره کرد.

 

یحیی الحدید، از فعالان سیاسی بحرین نیز در این نشست به اقدامات رژیم آل‌خلیفه در نقض حقوق بشر، هدف قراردادن فعالان و اعمال فشار بر آن‌ها در انجام فعالیت‌های حقوقی و تلاش قابل توجه مخالفان در خارج از کشور در افشای رژیم ‌‌آل‌خلیفه پرداخت و گزارشی در مورد وضعیت حقوقی بحرین به حاضران ارائه داد.

 

الحدید در ادامه تأکید کرد: انقلاب بحرین به برکت خون شهدا و هدایت و رهبری علما که سنگر مقاومی را برای این مردم عزیز این کشور تشکیل می‌دهند، پیروز خواهد شد.

 

وی همچنین خواستار آزادی سیاسیون، فعالان، روزنامه‌نگاران و متوقف‌کردن حکم اعدام در بحرین شد.

 

سمیر الخفاجی، رییس انجمن عراقی‌های مقیم استرالیا نیز ضمن سخنانی از پایداری ملت بحرین تمجید و بر اصالت حق مردم بحرین در تعیین سرنوشت خود و پیشبرد جنبش مردمی مسالمت‌آمیز تا تحقق خواسته‌هایش تاکید کرد.

 

وی همچنین از آمریکا خواست که برای پایان‌دادن به این اقدامات خطرناک تحرکی جدی انجام دهد و تاکید کرد: ملت عراق از انقلابیان بحرینی‌ در جنبش مردمی خود و درخواست‌های به حق آن‌ها حمایت می‌کند.

 

ابوالقاسم رضوی نیز در این نشست درباره ایجاد محدودیت از سوی دولت بحرین علیه فعالان حقوقی و سیاسی این کشور سخن گفت و اقدام رژیم آل‌خلیفه در توسل به سیاست اعمال فشار علیه شیعیان به علت مطالبه‌ دموکراسی و آزادی را محکوم کرد.

 

وی گفت: دولت بحرین حملات متعددی را به مراکز و مؤسسه‌های وابسته به شیعیان در بحرین، توهین به روحانیان و علمای شیعی و بازداشت آن‌ها انجام داده و همچنان به هدف قراردادن مخالفان ادامه می‌دهد، چرا که آن‌ها خواهان آزادی و دموکراسی هستند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات