۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۶۴۹۱

انتقاد سازمان ملل از اقدامات ضد فلسطینی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین از اقدامات نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان به شدت انتقاد کرده است.
نظاميان اسرائيلي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مکارم ویبیسونو گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین اعلام کرد: نظامیان اسرائیلی در برابر مردم فلسطین از شدت عمل بیش از حد استفاده می‌کنند.

 

ویبیسونو افزود: «افزایش خشونت یادآور شرایط حقوق بشری غیرقابل دوام در اراضی اشغالی فلسطینی است.»

 

وی تأکید کرد: خشونت در اراضی اشغالی در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل مشغول ساخت شهرک‌های «غیرقانونی» در کرانه باختری است.

 

این مقام سازمان ملل ضمن انتقاد از محاصره غزه، آن را «تنبیه جمعی» خواند.

 

ویبیسونو همچنین «بازداشت اداری» فلسطینیان را محکوم کرد و آن در تضاد با معیارهای بین المللی دانست.

 

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین در آخرین گزارش خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل نوشت: «اسرائیل باید سریعا تمامی این زندانیان را آزاد یا تفهیم اتهام کند.»


این گزارش در حالی به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه شد که ویبیسونو به خاطر کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی، استعفانامه خود را چهارم ژوئن (14 دی) به رئیس این شورا ارائه داد.

 

وی تا 31 مارس (12 فروردین 95) در این سمت انجام وظیفه خواهد کرد.

 

ویبیسونو درباره دلیل استفعای خود گفت: به رغم درخواست‌های مکرر وی، رژیم تل آویو اجازه دسترسی او را به فلسطین نداده است.

 

وی در استعفانامه خود نوشت «تلاش‌ها برای بهبود زندگی فلسطینیانی که قربانی نقض (حقوق بشر) اشغالگری اسرائیل» هستند، به نتیجه نرسید، زیرا اسرائیل به او اجازه نداد وارد فلسطین شود.

 

در پی افزایش ناآرامی‌ها در سرزمین‌‎های اشغالی فلسطین که از مهرماه سال جاری آغاز شد، تاکنون نزدیک به 175 فلسطینی کشته شده‌اند.

 

درگیری‌ها در فلسطین اشغالی پس از هجوم شهرک ‌نشین‎های صهیونیستی به مسجد الاقصی در اوایل مهر ماه و اعمال محدودیت برای ورود فلسطینی‌ها به این مسجد آغاز شد و همچنان ادامه دارد./982/ب103/د

ارسال نظرات