۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۵
کد خبر: ۳۱۶۵۷۳
حجت الاسلام راشد یزدی:

حضرت زینب از حق امام حسین در دادگاه تاریخ دفاع کردند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: حضرت زینب در بالای تلّ زینبیه در واقع پرچم حق و عدل برادر بزگوارشان را در دادگاه بین المللی تاریخ برافراشتند و از حق امام حسین در دادگاه تاریخ دفاع کردند.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدکاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه در مراسمی که به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) که به همت هیأت رزمندگان فاطمیون مدافع حرم شب گذشته که باحضور خانواده های شهدای مدافع حرم و به صورت هم زمان در قم و مشهد و در تالار شهید هاشمی نژاد برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت حضرت زینب(س) گاهی در میان نقل مقاتل محو می شود یعنی احساسات و عواطف به صورت هاله ای اطراف آن را می گیرد در صورتی که باید به همه ابعاد شخصیتی ایشان پرداخته شود.

 

وی با اشاره به تلّ زینبیه و وقایع روز عاشورا، تصریح کرد: حضرت در بالای تلّ زینبیه درواقع پرچم حق و عدل برادر بزگوارشان را در دادگاه بین المللی تاریخ برافراشتند؛ هیچ شمشیری به برّندگی زبان و سخنان آتشین ایشان نمی توانست آن گونه شخصیت عمرسعد را بشکند و تحقیر و به جهانیان اعلام کنند که آن ها انسان نیستند.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه خاطرنشان کرد: در روایت داریم که کسی که ندای مظلومی را بشنود و به آن پاسخ ندهد، مسلمان نیست؛ وقتی در مجلس عمرسعد، حضرت زینب(س) فریاد برآوردند که «آیا در بین شما یک نفر مسلمان نیست» یعنی حضرت اعلام کردند که تاریخ بدان، آن هایی که برادرم را به شهادت رساندند، مسلمان نبودند یعنی ابتدا انسان نبودن و سپس مسلمان نبودن عمر سعد را اثبات کردند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی اظهار کرد: حضرت زینب(س) کسی است که می خواهد بعد از امام حسین(ع) زمام را به دست گیرد بنابراین باید آخرین رتبه بندی کلاس ها را آموزش ببیند و وقتی امام حسین(ع) از ایشان خواستند تا کهنه ترین لباس اشان را بیاورند، نه به خاطر این که بدنشان پوشیده بماند بلکه حضرت سیدالشهدا با این کار یک سند سازی کردند تا بعد به عنوان مدرک در اختیار وکیل مدافع اشان(حضرت زینب) قرار گیرد و دشمن را برای ابد در میادین تاریخ رسوا کند.

 

وی افزود: در پایان جنگ که ظاهرا یزیدیان پشیمان بودند و خواستند اموال غارت شده امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان را بازگرداند، حضرت زینب(س) فرمودند، لباس کهنه برادرم را برگردانید چرا که این سندی است که می خواهم از حقّ برادرم در دادگاه بین الملی تاریخ دفاع کنم.

 

استاد حوزه علمیه در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه والای شهیدان مدافع حرم حضرت زینب(س)، خاطر نشان کرد: تمامی فضایلی که پیامبر(ص) در هنگام جهاد برای شهدا فرمودند، برای شهدای مدافع حرم نیز وجود دارد چرا که آن ها حفظ و حراست این بارگاه معنوی، از جان خویش گذشته اند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی ادامه داد: شما خانواده های شهدا، خیال نکنید چیز کمی نصیبتان شده است چرا که در حدیث از پیامبر(ص) داریم که فرمودند کسی که یک پسرش را در راه خدا داده باشد تا قیامت چراغ جانش و نسل اش روشن می ماند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی پاداش صب رو تحمل خانواده شهیدان را بهشت برین دانست و گفت: پیامبر(ص) در روایتی فرمودند، انبیا، علما و شهیدان گروه هایی اند که روز قیامت خداوند به آن ها اجازه شفاعت می دهد پس بدون شک شهدای مدافع حرم پدر، مادر و همسرانشان را در قیامت شفاعت می کنند.

 

وی با اشاره به سخن رهبری در خصوص اهمیت کار مدافعان حرم در سوریه که اگر آن ها برای دفاع در سوریه حاضر نمی شدند باید در کرمانشان و همدان می جنگیدیم، اظهار کرد: ما مرزهای ایران را جابجا و به جلوتر بردیم و خدماتی که این مرزبانان ارائه می کنند، کمتر از مشابه آن در دوران جنگ تحمیلی نیست بلکه از جهاتی نیز حساس تر است./844/202/ب1

ارسال نظرات