۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۵۹۷
مدیر مهد قرآن و عترت شهرستان محلات:

ترویج فرهنگ قرآنی تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مهد قرآن و عترت شهرستان محلات یکی از وظایف مهم آحاد جامعه اسلامی را فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآنی دانست و گفت: ترویج فرهنگ قرآنی تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می کند و بهره مندی از آن سبب سلامت بیش از پیش جامعه می شود.
ترويج فرهنگ قرآني تهاجم فرهنگي دشمن را خنثي مي کند

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی مدیر مهد قرآن و عترت محلات در گفت و گو با خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که قرآن کریم در هر زمان سبب عزت و سربلندی مسلمانان شده است، بیان کرد: جایگاه قرآن کریم تا بدان جا مهم است که پیامبر(ص) در جنگ‌ها پرچم اسلام را به دست فردی می‌سپردند که انس و آ‌شنایی او با قرآن بیشتر بود.

 

فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم

مدیر مهد قرآن و عترت شهرستان محلات یکی از وظایف مهم آحاد جامعه اسلامی را فراگیری، آشنایی و انس با مفاهیم نورانی قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی تهاجم فرهنگی دشمن را خنثی می کند و بهره مندی از آن سبب سلامت بیش از پیش جامعه می شود.

 

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان این که میان نعمت‌های الهی قرآن کریم بالاترین نعمت است، خاطرنشان کرد: تبلیغ قرآن کریم راهی برای رسیدن به توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه اسلامی است.

 

برگزاری چهارمین کارگاه تخصصی قرآن در شهرستان محلات

مدیر مهد قرآن و عترت شهرستان محلات با اشاره این که چهارمین دوره کارگاه تخصصی قرآن کریم با حضور استاد شعاعی قاری بین‌المللی قرآن کریم در شهرستان محلات برگزار می شود، گفت: مهد قرآن این شهرستان با وجود داشتن مربیانی حاذق و 500 قرآن‌آموز در سنین 3 تا 60 سال مورد استقبال افراد علاقه‌مند به مباحث قرآنی قرار گرفته است. 

 

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی بابیان این که برگزاری دوره‌های متعدد تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف از جمله خدمات این مهد قرآن است، اظهار کرد: برپایی کارگاه تخصصی قرآن یکی از کمبودهایی بود که احساس می‌شد، خوشبختانه با نظرات کارشناسان این خلأ با وجود استاد شعاعی قاری بین‌المللی برطرف شده است.

 

مدیر مهد قرآن و عترت محلات خاطرنشان کرد: این کارگاه هرماه یکبار با حضور 50 نفر از نخبگان قرآنی رشته قرائت که استعداد ویژه در این حوزه دارند برگزار شده و داوطلبان با حضور در این کلاس با تکنیک‌های خاص در رشته‌های صوت و لحن و تجوید آشنا می‌شوند. 


 

کشف استعدادهای نهفته قرآنی و استفاده از قابلیت ها

حجت‌الاسلام شفیعی اظهار داشت: کارگاه تخصصی قرآن متشکل از نوجوانان و جوانانی است که در مسابقاتی نظیر جشنواره‌های قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) شرکت کرده و از درخشش خوبی برخوردار هستند، ما با تشکیل این کارگاه به دنبال پرورش استعدادهای نوجوانان قرآنی هستیم. 

 

مدیر مهد قرآن و عترت محلات بااشاره به برگزاری کارگاه تخصصی از آبان‌ماه سال‌جاری خاطر نشان کرد: این کارگاه تاکنون سه دوره تشکیل شده و نیمه اول اسفندماه جاری چهارمین دوره آن برپا می‌شود. 

 

حجت‌الاسلام شفیعی در ادامه با تاکید بر شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و با اشاره به نگاه مثبت استاد شعاعی قاری بین‌المللی قرآن کریم درباره استعدادهای نهفته قرآنی شهرستان محلات و قابلیت آنها برای حضور در مسابقات کشوری گفت: ما از تمامی ظرفیت و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای کشف و پرورش این استعدادها استفاده می‌کنیم./842/302/ب3

ارسال نظرات