۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۳۱۶۶۳۰
در سالروز ولادت حضرت زینب؛

پروژه احداث صحن عقیله بنی هاشم در حرم امام حسین آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ پروژه احداث صحن حضرت عقیله بنی هاشم(س) در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و با حضور نمایندگان مراجع تقلید در حرم مطهرامام حسین(ع) آغاز به کار کرد.
آغاز پروژه احداث صحن حضرت عقليه بني هاشم آغاز پروژه احداث صحن حضرت عقليه بني هاشم آغاز پروژه احداث صحن حضرت عقليه بني هاشم آغاز پروژه احداث صحن حضرت عقليه بني هاشم


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا از کربلا، حجت الاسلام شیخ مهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و امام جمعه کربلا امروز در مراسم آغاز پروژه احداث صحن حضرت عقلیه بنی هاشم(س) با تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات و مؤسسه کوثر در اجرای طرح‌های مختلف عتبات عالیات عراق اظهار داشت: این طرح یکی از بزرگترین و مهم‌ترین طرح‌های توسعه حرم حسینی محسوب می شود.


وی با بیان این‌که این پروژه با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد دینار عراق طی مدت شش سال اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: حجم پروژه بسیار گسترده و در نوع خود کم‌نظیر است، از این رو انتظار داریم عموم خیرین و افرادی که توانایی مالی دارند، در اجرای این پروژه یاری کنند.


امام جمعه کربلا با تشریح ابعاد، مختصات و مشخصات صحن حضرت عقلیه بنی هاشم(س) یادآور شد: این پروژه در 52 هزار مترمربع از خیمه‌گاه حسینی تا تل زینبیه اجرایی می‌شود که تمایم مراحل احداث به همت مؤسسه خیریه کوثر از کشور ایران صورت خواهد گرفت.


همچنین سیدحسن خوش‌رو، معاون فغنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در سخنانی با بیان این‌که اجرای صحن حضرت زینب(س) به مراتب سخت‌تر از اجرای صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف خواهد بود، اظهار داشت: آب‌های زیرزمینی محل احداث پروژه کمتر 2 از سطح زمین است، که این امر کار را کمی سخت می کند.


وی ادامه داد: برای اجرای پروژه مجبور به احداث آب‌بند در اطراف صحن هستیم که باید اذعان داشت؛ کل دانش فنی موجود در ایران اکنون در کربلا جمع شده تا شاهد اجرای یکی از پروژه‌های کم‌نظیر در جهان باشیم.


خوش‌رو با تأکید بر همکاری و مساعدت عموم مسؤولان به ویژه استانداری کربلا و عتبه حسینی در تسریع اجرای این پروژه گفت: به برکت اعتماد مسؤولان و متولیان حرم حسینی قول می دهیم همچون دیگر پروژه‌های ستاد، به بهترین شکل ممکن خدمتگزار حضرت سیدالشهدا(ع) باشیم./935/ب202/د

ارسال نظرات