۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۶۳۵

اعلام تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از تأیید صلاحیت 355 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: این تعداد معادل 57 درصد از کاندیداهای ثبت‌نام شده است.
سعيد شبستري، رييس ستاد انتخابات استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات هفتم اسفند در استان با بیان این که انقلاب اسلامی حاصل خون هزاران شهید است، اظهار داشت: حضور همیشگی مردم در صحنه سبب شده است که انقلاب با توجه به حوادث و مشکلات، همچنان با صلابت و عزت به راه خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، از نرخ 12 درصدی بیکاری، رشد منفی اقتصادی، نرخ 45 درصدی تورم، بدهی 500 هزار میلیاردی دولت، تلاش برای منزوی کردن ایران و فسادهای اقتصادی در پایان دولت قبل نام برد و گفت: در استان آذربایجان شرقی هم شاهد نرخ بیکاری بالاتر از متوسط کشوری، وجود 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام، تعطیلی بیش از 50 درصد واحدهای صنعتی، کاهش شاخص‌های توسعه و تحقق تنها 12 درصد از مصوبات سفرهای استانی بودیم.

 

شبستری با بیان این که دولت یازدهم استقرار عقلانیت و تدبیر در اداره امور کشور بود، افزود: امروز شاهد افزایش رشد اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و لغو تحریم‌ها و قطعنامه‌ها و اثبات حقانیت ملت ایران به همت طلایه‌داران دستگاه دیپلماسی کشور هستیم.

 

وی با بیان که هدایت و نظارت مستقیم رهبری، تدابیر رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده این دستاورد بزرگ را تقدیم ملت کرد، افزود: دولت با توجه به کاهش شدید درآمدهای نفتی به خوبی امور کشور را اداره می‌کند و این ممکن نبود مگر با قطع دست رانت‌خواران و سوءاستفاده کنندگان.

 

رییس ستاد انتخابات استان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: اگر می‌خواهیم اتفاقات تلخ گذشته تکرار نشود و شاهد عزت و سرافرازی نظام باشیم باید پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و نمایندگانی را انتخاب کنیم که آگاهانه و دلسوزانه در خدمت مردم و توسعه استان باشند نه به دنبال کسب قدرت.

 

وی با تأکید بر آرامش سیاسی و نقش مدیران استان و رسانه‌ها در جهت مشارکت آگاهانه مردم، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مجریان انتخابات قانون را فصل‌الخطاب می‌دانیم و تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم، شفاف و بدون شائبه برگزار کنیم.

 

شبستری همچنین از تأیید صلاحیت 355 نفر از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خبر داد و گفت: این تعداد معادل 57 درصد از کاندیداهای ثبت‌نام شده است.

 

وی با اشاره به تعداد کاندیداهای تأیید صلاحیت شده حوزه‌های انتخابیه استان گفت: تعداد کاندیداهای تأیید شده در تبریز، اسکو و آذرشهر 163 نفر، اهر و هریس 17 نفر، بستان‌آباد 11 نفر، بناب شش نفر، سراب 20 نفر، شبستر 18 نفر، کلیبر، خداآفرین و هوراند 13 نفر، مراغه و عجب‌شیر 23 نفر، مرند و جلفا 29 نفر، ملکان 11 نفر، میانه 21 نفر، هشترود و چاراویماق 9 نفر و ورزقان 14 نفر است.

 

فرماندار تبریز هم در این همایش از استقرار 904 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: از این تعداد، 715 شعبه اخذ رای در تبریز، 108 شعبه در شهرستان اسکو و 81 شعبه در شهرستان آذرشهر مستقر خواهد شد.

 

رحیم شهرتی‌فر با بیان این که در سطح استان بیش از 45 هزار نفر در امر انتخابات امسال به عنوان دست اندرکار اجرایی، فعالیت خواهند کرد، ادامه داد:  13 هزار نفر از این تعداد، مربوط به شهرستان تبریز است./935/203/ب2

ارسال نظرات