۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۳۱۶۶۴۰
همزمان با میلاد حضرت زینب؛

آزمون طرح حفظ قرآن کریم خراسان رضوی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: آزمون مرحله شفاهی طرح حفظ قرآن کریم استان از امروز تا هفتم اسفندماه برگزار می شود.
طرح ملي حفظ قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ایزدی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری طرح تربیت حافظان قرآن کریم در امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: وظایف مسلمانان نسبت به قرآن کریم هم حوزه فردی و هم اجتماعی را شامل می شود.


وی افزود: انس با قرآن(از طریق حفظ و قرائت)، فهم قرآن و عمل بدان از وظایف حوزه فردی و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه و اجرای امور بر اساس آموزه های قرآن نیز از وظایف حوزه اجتماعی محسوب می شود.


حجت الاسلام ایزدی با اشاره به این که موقوفات، مدیریت امامزاده ها و بقاع متبرکه و قرآن کریم سه محور اصلی فعالیت سازمان اوقاف و امور خیریه را شکل می دهد، تصریح کرد: در بخش قرآن کریم دو محور مسابقات و طرح تربیت حافظان مطرح است که طرح حفظ از سال 90 و همزمان با تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ آغاز شده است.


حضور بیش از 17 هزار نفر در کلاس های حفظ استان طی سال جاری

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، تعداد مربیان طرح حفظ استان را 582 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد شرکت کنندگان در کلاس های حفظ امسال هفده هزار و 74 نفر بوده است که از این تعداد، دوازده هزار و 124 نفر برای آزمون نام نویسی کرده اند.


وی با اشاره به برگزاری مرحله چهارم آزمون طرح حفظ استان از 25 بهمن تا هفتم اسفندماه، خاطرنشان کرد: 78 پایگاه ثابت و سیار در سطح استان جهت برگزاری آزمون شفاهی پیش بینی شده است.


حجت الاسلام ایزدی، شرط ورود به آزمون کتبی را، اخذ 50 درصد امتیاز در آزمون شفاهی عنوان و اظهار کرد: با این که استان های دیگر، مربی در خود کلاس امتحان را برگزار می کند اما در خراسان رضوی آزمون به صورت متمرکز و در یک مقطع زمانی بدون حضور مربیان برگزار می شود.


وی با اشاره به حضور پنج هزار و 700 نفر در آزمون کتبی سال گذشته، افزود: آزمون کتبی امسال 13 اسفندماه ساعت 9 صبح در 40 پایگاه در سطح استان برگزار می شود.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این که آزمون حفظ ویژه رده سنی بالای هفت سال است، یادآور شد: این آزمون در هشت رشته حفظ ترتیبی شامل جزء سی، جزء یک، دو و سی، جزء یک و سی، 5جزء، 10جزء، 15جزء، 20جزء و 30جزء و سه رشته حفظ موضوعی(غیرحضوری) شامل 120، 150 و 300 موضوع پیرامون مسائل اعتقادی، اخلاقی و تربیتی برگزار می شود.


 حجت الاسلام ایزدی اظهار کرد: نتایج این آزمون اول فروردین ماه 95 از طریق سایت اداره کل و پرتال طرح حفظ اعلام می شود و کسانی که 70 درصد امتیاز آزمون را کسب کنند گواهینامه حفظ دریافت می کنند.


وی با اشاره به صدور 3هزار و 127 گواهی سال گذشته، اضافه کرد: مراسم قرعه کشی و اهداء جوایز برترین های آزمون در اردیبهشت ماه آینده برگزار خواهد شد.


گفتنی است از امتیازات حافظان کل قرآن کریم این است که پس از قبولی در آزمون مشترک سازمان اوقاف و وزارت علوم، به آنان مدرک کارشناسی علوم قرآنی اعطا می شود./930/202/ب3

ارسال نظرات