۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۱۶۷۱۶
حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی:

ایثار و فداکاری مهم ترین ویژگی پرستاران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که پرستاری تنها شغلی است که برای دیگران است، گفت: ایثار و فداکاری مهم ترین ویژگی پرستاران است.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، عصر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان که در تالار ابن سینای بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) بزرگ ترین بانوی صبر و بردباری و الگوی زنان جامعه است.


وی عنوان داشت: حضرت زینب(س) با صبر و زحمت، پرستاری از کودکان کربلا و بیمار دشت کربلا امام سجاد(ع) توانست اوج فداکاری و صبر را از خود به نمایش بگذارند.


حضرت زینب پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که الگویی وارسته برای پرستاران و زحمت کشان حوزه سلامت است، افزود: حضرت زینب‌ کبری(س) نه فقط پرستار بیمار بود بلکه پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود.


وی در ادامه اظهار داشت: حضرت زینب(س) ارزش‌ها و کرامات نهضت عاشورا را حفظ کرد و در روزهای سخت عاشورا وظایف سنگینی بر دوش ایشان قرار گرفت.


امام جمعه خرم آباد با تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار، بیان کرد: پرستاران با زحمت خالصانه و بی ریا، جلوه ای از رحمت و مهربانی خدا را در روی زمین به بندگان ارائه می دهند.


وی پرستاران را پرچمداران حوزه سلامت دانست و خاطرنشان کرد: صبر و بردباری پرستار در راستای مدارا با بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی اظهار داشت: پرستاران با عطوفت، مهربانی و مراقبت در کاهش میزان رنج و درد بیماران نقش مؤثری دارند.


وی با اشاره به این که امروزه ثابت شده است بسیاری از بیماران از طریق عواطف روحی و روانی قابل درمان هستند، ادامه داد: برای درمان بیماران نباید از درمان روحی، روانی و عاطفی غافل شد.


محبت مهم ترین سلاح یک پرستار است
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی محبت را مهم ترین سلاح یک پرستار خواند و اظهار داشت: پرستار باید سرشار از مهر و محبت باشد امید دادن به بیمار را هرگز فراموش نکند.


امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که پرستار باید با بیمار اظهار همدردی کند و با بیمار انس بگیرد، یادآور شد: سخن پرستار حیات دادن به بیمار است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر الگو گرفتن پرستاران از حضرت زینب(س) گفت: این قشر با حفظ حجاب، عفاف، فداکاری، کم‌توقعی و دلسوزی باید از ارزش‌ها پرستاری کنند.


وی ایثار و فداکاری را از دیگر ویژگی های پرستاران دانست و افزود: پرستاری نیازمند ایثار و فداکاری، محبت و عشق است و انسان بدون ایثار و فداکاری نمی‌تواند این شغل را دنبال کند.


نماینده ولی فقیه در لرستان با تقدیر از زحمات شبانه روزی پرستاران، عنوان کرد: باید رفع مشکلات معیشتی و مطالباتی این قشر مورد توجه ویژه قرار گیرد./9459/202/ب1

ارسال نظرات