۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۳۱۶۷۴۲
معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران:

حضرت زینب در صبر مصائب بر خدا منت نمی‌گذارند

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، گفت: حضرت زینب(س) وقتی در کنار بدن برادر شهیدشان قرار می‌گیرند می‌فرمایند: الهی این قربانی اندک را از ما قبول کن، حضرت بر مصائب صبر می‌کنند اما برای صبرشان بر خدا منت نمی‌گذارند.
حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام هاشم حسینی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، عصر امروز در همایش صدای پای صبر که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و در تجلیل از پرستاران نمونه در آستان مقدس امامزاده معصوم(ع) برگزار شد، گفت: حضرت زینب(س) ویژگی ها و صفات عالیه فراوانی دارد که یکی از آنها عالمه بدون معلمه است.

 

وی در خصوص مفهوم عالمه غیرمعلمه عنوان کرد: کسی که عالم است اما دانش خود را از بشر دریافت نکرده بلکه منشا علم ایشان الهی و وحیانی است را عالمه غیرمتعلمه یا امی می‌گویند.

 

معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، با اشاره به صفات دیگر حضرت زینب(س)، اظهار داشت: حضرت زینب(س) ویژگی‌های زیادی داشتند اما یکی از ویژگی‌های دیگر ایشان بیمارداری و پرستاری بود که در واقعه عاشورا بروز و ظهور پیدا کرد به همین دلیل روز ولادت ایشان را روز پرستار نامیدند بنابرایین پرستاران تلاش کنند تا با الگوگیری از این این بانوی بزرگوار پرستار نمونه باشند.

 

حجت‌الاسلام حسینی افزود: برادر حضرت زینب کبری(س) که او را عاشقانه دوست داشت و برادرزادگان ایشان همه و همه در صحرای کربلا طی یک روز و جلوی چشم او به شهادت رسیدند بعد از آن وحشی‌ترین و شقی‌ترین افرادی که در حادثه کربلا حضور داشتند بر عده‌ای خانواده داغدار هجوم می‌برند که آنها را غارت کنند در عین حالیکه خیمه‌های آنها را به آتش می‌کشیدند.

 

وی در ادامه با اشاره به بیماری حضرت امام سجاد(ع) در واقعه عاشورا، گفت: بعد از حادثه عاشورا بحرانی‌ترین وضعیت برای حضرت زینب(س) به وجود آمد زیرا ایشان افزون بر درد و رنج خود با بیماری روحی اسرای آسیب دیده از جنایات روز عاشورا مواجه بودند بنابراین ایشان باید در موقعیت پرستاری قرار می‌گرفتند.

 

معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، ضمن تاکید بر اینکه اگر امروز پرستاران ما صبور هستند الگویشان حضرت زینب(س) است، ابراز کرد: حضرت زینب(س) وقتی در کنار بدن برادر شهیدشان قرار می‌گیرند می‌فرمایند: الهی این قربانی اندک را از ما قبول کن، هر چه می کنیم برای خدا است، چون خدا ناظر است غمی نیست، حضرت بر مصائب صبر می‌کنند اما برای صبرشان بر خدا منت نمی‌گذارند.

 

حجت‌الاسلام حسنی، افزود: حضرت زینب(س) همه جا وجه الهی را مشاهده می‌کنند حتی اگر عاشقانه به برادرشان امام حسین (ع) عشق می ورزند به علت بنده خدا بودن ایشان است، این درسی است برای مه که خدمت به بندگان  و انسان‌ها را برای خدا انجام دهیم چون آنها بندگان خدا هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمت به خلق خدا بسیار ارزش دارد، گفت: خدمت به خلق خدا برای عشق به خدا زیبا و شیوه حضرت زینب(س) است خدمت در راه رضای خدا سبب می‌شود انسان سختی‌ها را راحت تحمل کند و نیاز به تشکر و سپاسگزاری دیگران نداشته باشد اگر کار ما رنگ خدایی گرفت ان کار باقی می‌ماند.

 

معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف استان تهران، با اشاره به اینکه همه هستی فانی می شود مگر وجه پروردگار، ابراز کرد: جضرت زینب(س) باقی است و باقی خواهد ماند زیرا همه آنچه انجام داده خالصانه برای رضای خدا است حرکت امام خمینی باقی می‌ماند زیرا اعمال او برای خدا بود و هر آنچه برای خدا باشد مانند خداوند باقی می‌ماند.

 

حجت‌الاسلام حسنی، در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) به همه ما درس صبر، اخلاص، مدیریت بحران، خستگی ناپذیری، شجاعت و شهامت می‌دهند اگر همه درس‌های خود را از او بگیریم پیروز سرافراز هستیم./807/202/ب3

 

ارسال نظرات