۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۳۱۶۷۷۹
کارشناس دینی مطرح کرد؛

رعایت عفاف و حجاب و حضور به موقع در صحنه از ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام مداحی به ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زن تراز انقلاب اسلامی باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) چند بعدی باشد و ضمن رعایت حجاب اسلامی در هر صحنه‌ای به موقع حاضر شود.
زنان

حجت‌الاسلام عباس مداحی، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) گفت: یکی از درس‌هایی که می‌شود از حضرت زینب(س) فرا گرت، درس ایمان و معنویت است.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) به حدی ایمانشان به خداوند قوی بود که با تحمل همه مشکلات و مصیبت‌ها در زندگی و به ویژه در صحرای کربلا، فرمودند: «ما رأیت الا جمیلا؛ جز زیبایی چیزی ندیدم».

 

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با بیان این که دومین درسی که حضرت زینب(س) به ما می‌دهد، درس ایثار و استقامت است، اظهار داشت: حضرت زینب(س) با توجه به ان‌که 18 نفر از بستگان درجه اولشان در کربلا به شهادت رسید ولی باز هم مقاومت و ایستادگی کردند و نهضت امام حسین(ع) را زنده نگه داشتند و اگر ایشان نبودند کربلایی به جا نمی‌ماند.

 

حجت‌الاسلام مداحی ادامه داد: عشق، علاقه و محبت حضرت زینب(س) به خداوند به حدی بود که بعد از تحمل این همه سختی در روز عاشورا، در نیمه شب شام غریبان نماز شبشان ترک نشد و به راز و نیاز با خدای متعال پرداختند.

 

وی بیان داشت: ایثار و فداکاری حضرت زینب(س) سبب شد تا امروز هم عاشقان راه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به عنوان مدافعان حرم گرداگرد هم جمع شوند و عاشقانه از بارگاه این بانوی بزرگوار حفاظت کنند.

 

کارشناس دینی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) راهی را پیمود که مقصد آن حفظ نهضت کربلا و زنده نگه‌داشتن خون مقدس امام حسین(ع) و شهدای کربلا بود، خاطرنشان کرد: این مسیر امروز هم ادامه دارد و باید نهضت حسینی همچنان زنده باقی بماند.

 

وی افزود: حضرت زینب(س) به عنوان یک پیام‌آور ایثار، فداکاری و عظمت کربلا را حفظ و ترویج کرد و همین امر سبب شد تا در ادامه قیام‌هایی همچون قیام توابین شکل بگیرد و نهضت کربلا زنده بماند تا جایی که امروز تمام دنیا به عظمت این نهضت پی برده‌اند.

 

حجت‌الاسلام مداحی با بیان این‌که امروز شیعه دین خود را مرهون و مدیون تلاش‌های حضرت زینب(س) است، گفت: شعار کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا همیشه باقی است و ما باید راه و نهضت امام حسین(ع) را با الگوگیری از حضرت زینب(س) ادامه دهیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: زن تراز انقلاب اسلامی باید با الگوگیری از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) چند بعدی باشد و ضمن رعایت حجاب اسلامی در هر صحنه‌ای به موقع حاضر شود.

 

نماینده طلاب و فضلای استان تهران رعایت عفاف، حجاب، پاکدامنی و حضور در صحنه را از دیگر ویژگی‌های زن تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: مهم‌ترین ویژگی زن تراز انقلاب اسلامی حفظ خانواده است به گونه‌ای که اگر فردی مجرد است تشکیل خانواده دهد و اگر فردی متأهل است تحکیم خانواده داشته باشد تا بتواند فرزندانی انقلابی، سرباز امام زمان(عج) و مکتب اهل‌بیت(ع) و نسلی مهدوی را تحویل جامعه دهد./907/302/ب2

ارسال نظرات