۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۶۸۱۹
28 و 29 بهمن‌ماه؛

هجدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ هجدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع گفت و گوی اسلام و جهان معاصر با اشراف پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار می‌شود.
هفدهمين جشنواره بين المللي پژوهشي شيخ طوسي در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی عباسی  دبیر جشنواره بین المللی شیخ طوسی در نشست خبری هجدهمین دوره این جشنواره که صبح امروز در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، گفت: هجدهمین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع گفت و گو اسلام و جهان معاصر با اشراف پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 28 و 29 بهمن ماه 1394 در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
 
وی افزود: روز چهارشنبه 12 مقاله برگزیده شده ارائه و مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد و کمیسیونی در این موضوع برگزار خواهد شد و همچنین روز پنج شنبه اختتامیه با حضور میهمانان، پژوهشگران و سخنرانان پیش بینی شده در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)  سالن قدس پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.
 
حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی از قدیمی ترین جشنواره های پژوهشی در حوزه علمیه است و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ و فضای پژوهشی جامعه المصطفی هر سال برگزار می شود.
 
دبیر جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با اشاره به اهداف این جشنواره خاطرنشان کرد: هدف جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی شناسایی و رشد استعدادهای پژوهشی کشور، پاسخ گویی به نیازهای فکری و معرفتی دنیای اسلام و ارائه موضوعات پژوهش ها بر اساس نیازهای موجود جامعه است.
 
وی ابراز داشت: جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی در دو بخش فراخوان مقالات و فراخوان آثار ارائه شده برگزار می شود که در بخش فراخوان مقاله 257 مقاله به دبیرخانه ارسال شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند که از بین آنها 68 مقاله رتبه آورده اند.
 
حجت الاسلام عباسی گفت: مقالات ارسال شده توسط 240 محقق ارائه شده است و 108 مقاله مربوط به خواهران است و ما بقی آن برای برادران است که این مقالات به 5 زبان دنیا و 13 ملیت ارائه شده اند که بیشترین مقالات از کشورهای افغانستان، ایران، پاکستان و هند است.
 
دبیر جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی عنوان داشت: در بخش فراخوان آثار ارائه شده 660 اثر توسط پژوهشگران، اساتید و طلاب و فضلاء خارجی و ایرانی به دبیرخانه ارسال شده است که از بین آنها 100 اثر برگزیده شده و رتبه آورده اند.
 
وی اظهار داشت: در بخش فراخوان آثار، آثار ارائه شده شامل 106 کتاب چاپ شده، 217 مقاله چاپ شده، 191 پایان نامه دفاع شده و 146 تحقیق پایانی دفاع شده است که در جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی مشارکت کرده اند که از بین آنها 625 اثر تألیف بوده و 31 اثر ترجمه و سایر آثار تحقیق و احیای متون است.
 
حجت الاسلام عباسی ابراز داشت: 660 اثر به 11 زبان دنیا و از 30 ملیت ارائه شده است که در 17 موضوع از جمله حقوق، علوم سیاسی و اجتماعی، فلسفه، کلام و مهدویت دسته بندی شده است.
 
وی درپایان گفت: اختتامیه جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی روز پنج شنبه 29 بهمن ماه از ساعت 30/8 تا 12 خواهد بود که در فراخوان آثار 100 نفر و در بخش فراخوان مقاله 60 نفر واجد رتبه  تجلیل و تشویق خواهند شد./1325/پ202/ی
ارسال نظرات