۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۶۸۵۰
استاد حوزه علمیه:

برخی تنها شعار اطاعت از ولی فقیه می‌دهند/ یکی از راه‌های نفوذ دشمن، مدیریت نکردن واردات است

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این‌که در بحث اقتصاد اگر مدیریت بر واردات نباشد یا بد عمل کنیم و اجناس غیر ضروری وارد کشور شود راه وابستگی و نفوذ باز خواهد شد، گفت: برخی دم از اطاعت از ولی فقیه می زنند ولی در عمل به دنبال اقتصاد لجام گسیخته اند.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، در بیان شدت غضب الهی، اظهار کرد: غضب الهی از هر نوع غضبی شدیدتر، استوارتر و محکم تر است اگر می خواهید از خشم و غضب الهی محفوظ شوید نباید نسبت به دیگران اعمال غضب بیجا داشته باشید.

 

وی سه چیز را در انسان سبب ایجاد غضب بیجا عنوان و تصریح کرد: کبر یا خود برتر بینی، جبرگویی و تحقیر مردم ایجاد غضب بیجا می کند. مردم محب اهل بیتند، گاهی مؤمن و گاهی شیعه یا خواص هستند و باید به آنان محبت کرد.

 

حجت الاسلام ضیایی افزود: نسبت به مردم خبیث مثل منافقین محارب، مشرکین به شرک جلی، کفار حربی و مفسدین فی الارض باید غضب بجا داشت همچنین واجب است دشمن را شناخته و نسبت به آنان بی تفاوت نباشیم.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که وقتی دشمن شرارت کرده قصد خونریزی دارد دیگر موقع گفت‌وگو نیست تشریح کرد: دشمن به دنبال جنگ افروزی است و مستحب است در برابر متکبر با تکبر رفتار کرد. برعکس باید نسبت به خوبها فروتن و مهربان بود نه این که اعمال خشونت کرد.

 

وی در ادامه مبحث به فرمایش امیرمؤمنان علی (ع) اشاره و بیان کرد: «هرگاه نیت فاسد شود گرفتاری و بدبیاری پیش می آورد» ورودی ها راه نفوذ شیطان است اگر مواظب ورودی ها نباشیم شیطان بر نفس تسلط می یابد. خوردن مال حرام، گوش دادن به آهنگ های نامناسب و نگاه به نامحرم از جمله ورودی های نامناسب است.

 

حجت الاسلام ضیایی اظهار کرد: در بحث اقتصاد هم همین گونه است اگر مدیریت بر واردات نباشد یا بد عمل کنند و اجناس غیر ضروری وارد کشور شود راه وابستگی و نفوذ باز خواهد شد. برخی دم از اطاعت ولایت فقیه می زنند ولی در عمل به دنبال اقتصاد لجام گسیخته اند.

 

استاد علمیه اضافه کرد: انسان های ظالمی که فاتحه اقتصاد کشور را خوانده به قیمت خوب شدن اقتصاد کشورهای صادر کننده؛ در کشور فرانسه سابقه تولید ماشین پژو دویست سال است هم اکنون 50 درصد تولید پژو در جهان در کشور فرانسه و مابقی آن در ایران، چین و جاهای دیگر است؛ در این تحریم ها 10 هزار کارگر کارخانجات پژو در فرانسه بیکار شدند ولی ما آنها را دوباره به کار برگرداندیم در صورتی که 38 هزار کارخانه در کشور ما تعطیل و جوانان ما بیکارند.

 

وی تصریح کرد: اصولگراها باید بدانند اگر حرف از امنیت و معیشت می زنند شرطش این است که مواظب ورودی ها باشند وگرنه پس گردنی خواهند خورد و اگر مراقب نباشند فاتحه خوانده خواهد شد.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که باید از مشورت دیگران در همه امور استفاده کرد اظهار داشت: بپرهیزید از این که از خودتان راضی باشید چون معصوم نیستید از این رو همیشه احتمال خلاف بدهید. اگر مؤمنان این عیب را ادامه دهند افراد و دوستان خوب را از دست می دهند./861/202/ب1

ارسال نظرات