۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۳۱۶۹۳۶
با تشبیه اقدام غرورآمیز سپاه به رفتار داعش؛

«قانون» سرسپردگی به امریکا را تمام کرد

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اصلاح‌طلب قانون با درج یادداشتی در صفحه سیاسی، در اقدامی توهین‌آمیز، رزمندگان سپاه پاسداران را به دلیل دستگیر نمودن متجاوزین امریکایی که وارد خاک ایران شده بودند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!
دستگيري تفنگداران دريايي امريكا

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، روزنامه اصلاح‌طلب قانون در شماره روز یک‌شنبه خود با درج یادداشتی در صفحه سیاسی، در اقدامی توهین‌آمیز، رزمندگان سپاه پاسداران را به دلیل دستگیر نمودن متجاوزین امریکایی که وارد خاک ایران شده بودند با اعضای گروه تروریستی داعش مقایسه کرد!

 

در بخشی از این یادداشت آمده است: «می‌دانم تنظیم‌کنندگان آن برنامه چه فکری در سر داشته‌اند. نکته دیگر نشان دادن صحنه گریستن اسیری امریکایی لابد برای تحقیر امریکا بود. پرسش این است که سربازی جوان که پشتگرم به ابرقدرت شماره یک جهان و آن ناوشکن‌ها و غول‌های دریایی و هوایی است، با چه احساسی و در چه شرایطی به گریه افتاده است؟ ظواهر نشان می‌دهد که در شرایط عمومی، اقدامی با قصد به گریه انداختن آنان انجام نشده است. پس چرا نوع برخورد و به زانو نشاندن آنان با دست‌های نهاده بر پشت سر که در نمایش ناهنجار قم نقش اسیر زن را هم به بازیگری زن‌نما و بزک ‌کرده داده بودند، برای آن جوان می‌توانست یادآور شباهت صحنه با صحنه‌های اسیران امریکایی و اروپایی با لباس نارنجی و دست‌نهاده بر پشت گردن در صحنه اعدام داعش باشد که لحظاتی بعد گردنشان بریده می‌شد یا تیر خلاص دریافت می‌کردند؟

 

متأسفانه آن فیلم تحقیرآمیز بیشتر حکایت از چنین احساسی در آن سرباز داشت که با توجه به تبلیغات ایران‌هراسانه پیشین و نمایش‌های (داعشی )خود را در آستانه فنا می‌بیند و نومیدانه به یاد خانه و خانواده و همسر و فرزند و شهر و دیار می‌افتد و طبیعتا به خاطر سرنوشت شوم و محتوم خود می‌گرید

 

قبل از پرداختن به چرایی چنین نوشته‌ای توسط یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای باید بخشی از اقدامات هنجارشکنانه و رادیکالی این روزنامه طی سه سال اخیر را مرور کرد.

 

این رسانه تجدیدنظرطلب طی سه سال گذشته بارها با درج مطالب و تصاویری ارزش‌های اسلامی و انقلابی را به سخره گرفته و با باورهای جامعه به تخاصم برخاسته است، در یکی از نمونه‌های آن این روزنامه در بهمن ماه سال 92 و در آستانه اربعین حسینی در مصاحبه با شخصی که مدعی حقوقدانی بود، آورده است: در قانون آیین دادرسی مدنی به وضوح با تبعیض آشکار جنسیتی در باب شهادت زنان در مراجع قضایی مواجه می‌شویم.

 

در ادامه این مطلب می‌آید: «‌با دقت در ماده 199 قانون مجازات اسلامی جدید تبعیض آشکار جنسیتی میان مردان و زنان در بحث ارزش شهادت و گواهی آنان مجدداً آشکار و هویدا می‌شود

 

روزنامه قانون همچنین در یکی از شماره‌های خود در صفحه نخست به بهانه اعتراض مردم ورامین به حضور یکی از فعالان فتنه در این شهرستان، اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «داعش بازی در ورامین!» می‌کند که باعث رنجش مردم شهرستان ورامین وحرکت‌های اعتراضی آنها نسبت به این اقدام می‌شود.

 

از اقدامات هنجارشکنانه دیگر این روزنامه به سخره گرفتن سنت حسنه ازدواج، آن هم در قالب یک مطلب طنز است؛ در شماره 468 در ستون طنز گفت‌وگوی خیالی میان یک دختر و پسر مجرد رد و بدل شده است که به موضوع ازدواج می‌پردازد.

 

در بخشی از این گفت‌وگو پسر خطاب به دختر ازدواج را مانعی برای پیشرفت و عاملی که با مسئولیت و تعهد باعث فرسودگی انسان می‌شود به دختر معرفی می‌کند و در جایی می‌گوید: «ای داد از این ازدواج ... از این سنت منسوخ ... از این گرداب نابودگر»؛ دختر نیز ضمن تأیید مطالب پسر ازدواج را اقدامی پرهزینه و تبعات آن را دیوانه‌کننده می‌داند.

در بخش دیگری از این گفت‌وگو که از زبان دختر است، مطرح می‌شود: «اصلا همه بدبختی انسان از ازدواج شروع شد. اگه آدم و حوا از اون اول دوست معمولی بودن الان این وضع ما نبود. » که در این بخش علاوه بر مطالب قبلی به پیامبر خدا نیز توهین شده است.

 

قانون همچنین در 6 بهمن ماه سال 93 در صفحه آخر کاریکاتوری را انتشار می‌دهد که پرچم ایران و امریکا به عنوان دو دست ترسیم شده و حمل کنندگان این دو پرچم دو چهره عبوس و منحوس هستند که تحت فشار و تحمیل تصمیم دارند بین دو دست موجود فاصله بیندازند.

 

این کاریکاتور از یک سو سیاست‌های نظام را زیر سوال برده و به مسئولین نظام توهین می‌کند و از سوی دیگر به دنبال ایجاد این ذهنیت است که سران کشور بدون توجه به خواست عده‌ای در داخل در نهایت با امریکا و غرب دست دوستی می‌دهند و تلاش‌ها در داخل برای جلوگیری از این مسئله بی‌فایده خواهد بود.

تمام اقدامات ضد دینی و ارزشی روزنامه قانون در حالی است که تنها یک بار این روزنامه – آن هم به مدت کوتاه - توقیف شده و تنها با پرداخت 50 میلیون ریال جزای نقدی رفع توقیف شده است.

 

نمونه‌های بی‌شمار دیگری را هم می‌توان برشمرد که رسانه‌ای منسوب به طیف تجدید‌نظرطلب در آن به باورها و ارزش‌های اعتقادی-انقلابی جامعه توهین کرده‌ است ؛ شروع دور تازه حمله به مبانی اعتقادی شیعی – بعد از حاکمیت اصلاحات- را باید مقاله روزنامه‌ بهار دانست که مقاله‌ای را با عنوان «‌امام؛ پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» منتشر کرد و در آن ولایت امام اول شیعیان را نه بر حسب نظر شخصی، بلکه با برداشت نادرست از سخنان خود امام علی (ع) زیر سؤال برد. اقدام مشابه دیگری را روزنامه آسمان تکرار می‌کند و در مقاله‌ای به نقل از هرمیداس باوند، حکم اسلامی قصاص را «غیرانسانی» می‌خواند و نمونه‌های دیگری که بازگویی آن ملال‌آور است.

  

اهداف کلان

حال که با روی کار آمدن دولت یازدهم حجم هنجارشکنی مطبوعات در حمله به مبانی اعتقادی و انقلابی رو به گسترش است و توقیف و برخورد با رسانه‌های هنجارشکن یک خواسته عمومی است می‌توان راهبرد مورد توجه این طیف در سناریوی پیش رو را اینگونه تشریح کرد:

 

1 ـ «لیبرالیزه کردن جامعه» و «‌ تغییر فضای ارزشی جامعه» به وسیله تضعیف ارزش‌های اسلامی و انقلابی

 

2 ـ تخریب کارکرد نهادهای انقلابی و خدشه به اختیارات آنها در حاکمیت، با توجه به آنکه نظریه‌پردازان این جناح بارها به تضعیف و تخریب نهادهای انقلابی مانند سپاه، بسیج، شورای نگهبان و صداوسیما تاکید کرده‌اند. در اقدام اخیر هم مخدوش کردن چهره سپاه هدف اولیه روزنامه قانون به شمار می‌رود.

 

3 ـ «دوقطبی‌سازی جامعه» تحت عنوان حامیان حاکمیت – مخالفان نظام، هدف میانی دیگری است که با به صحنه کشاندن افراطیون و جسارت بخشیدن به آنان برای تداوم روند قداست‌شکنی امکان‌پذیر است.

 

4 ـ تجدیدنظرطلبان به عنوان جریان غربگرا با تمامی اقداماتی که منجر به تخریب چهره نظام سلطه در داخل شود مخالف بوده و تلاش می‌کند اقدام اخیر سپاه را حرکتی در جهت ایران‌هراسی معرفی نماید تا بدین وسیله تفکرات خود را مشروعیت اجتماعی بخشد. به همین دلیل اقدام اخیر سپاه در رسانه‌های این جریان اقدامی خلاف اخلاق و شبه داعشی معرفی می‌شود.

 

5 ـ تجدیدنظرطلبان ماه‌هاست در تلاشند تا روحیه انقلابی‌گری ایرانی‌ها را تقلیل داده و جامعه را به این باور برسانند که امریکا، ایالات متحده چند دهه قبل نیست؛ بنابراین اقدام اخیر سپاه نه تنها مانعی در رسیدن به چنین هدفی است بلکه می‌تواند روحیه انقلابی و استکبارستیزی مردم را هم تهییج و تعمیق بخشد.

 

6 ـ حمایت متعصبانه تجدیدنظرطلبان از سربازان امریکایی به خوبی نمایانگر قرابت فکری وابستگان به این طیف با غربی‌هاست تا‌ آنجایی که با متجاوزان امریکایی ابراز همدردی کرده و در جهت توجیه تجاوز و اشک‌های آنها بر می‌آیند. این جماعت از شروع مذاکرات هسته‌ای در مقابل توهین‌ها و تهدیدات مقامات غربی سکوت اختیار کرده و پاسخی به وندی شرمن که فریبکاری را جزو DNA ایرانی‌ها می‌داند، نداده اما در مقابل به هواخواهی متجاوزان غربی اقدام می‌کنند.

 

7 ـ «سند‌سازی حقوق بشری برای نظام سلطه » و «افزایش تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» هدف دیگری است که با محکوم کردن اقدامات سپاه در داخل کشور و حتی منطقه توسط وابستگان به این جریان قابل تحقق است.

 

8 ـ یکی از مهم‌ترین مبانی «‌جنگ نرم» غرب در مواجهه با ایران «تغییر باورهای اعتقادی، فرهنگی و سیاسی جامعه» بوده و با توجه به این «تغییر در باورها و اعتقادات» نهایتاً باید به «تغییر در افکار و اندیشه »، «تغییر رفتار» و «تغییر ساختار حکومت» در جمهوری اسلامی ایران بینجامد./998/102/ب3

 

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظرات