۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۶۹۶۷
28 بهمن‌ماه؛

نشست علمی «ناخود آگاه در متون دینی» برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی «ناخود آگاه در متون دینی» با هدف ارائه یک مفهوم روان شناختی مستکشف از قرآن و روایات از سوی انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه علمیه برگزار می شود.
انجمن علمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی «ناخودآگاه در متون دینی» با سخنرانی حجت‌الاسلام محمد کاویانی استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از سوی انجمن علمی روانشناسی اسلامی حوزه علمیه و همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

 

اقسام ناخودآگاه در روان شناسی(شناختی، عاطفی و رفتاری)، ناخودآگاه در بیان صاحب نظران روان شناسی و مکانیزم های ورود به ناخودآگاه از جمله محورهای اصلی مباحث این نشست علمی است.


سئوالاتی نظیر آیا مفهوم «ناخودآگاه» از آیات و روایات، قابل استکشاف و قابل تأیید است؟ و آیا مفهوم «ناخودآگاه» که از متون اسلامی کشف می شود، انطباق کامل با «ناخودآگاه» مطرح شده توسط فروید و پیاژه دارد؟ سئوالاتی است که در خلال این نشست علمی بدان ها پاسخ داده خواهد شد.


دبیر علمی نشست «ناخودآگاه در متون دینی» حجت‌الاسلام محمدرضا سالاری فر استادیار گروه روان شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است.

 

گفتنی است این نشست علمی چهارشنبه 28 بهمن ماه ساعت 18:30 در سالن همایش دبیرخانه انجمن های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری اسلامی، کوچه 2، اولین فرعی سمت چپ، ساختمان انجمن های علمی حوزه، برگزارمی شود./1324/د102/ی

ارسال نظرات