۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۹۹۳
مسؤول دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان:

هفتمین همایش تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان گفت: هفتمین مراسم برگزاری تقدیر و تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان پنج شنبه شب این هفته و در محضر مدیر عالی حوزه علمیه خراسان آیت الله واعظ طبسی برگزار خواهد شد.
تجليل از برترين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هفتمین نشست خبری همایش تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در محل سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن باقریه، مسؤول دفتر نخبگان و اساتید حوزه علمیه خراسان در این نشست خبری گفت: حوزه علمیه خراسان به عنوان اولین حوزه علمی شیعی است که توانسته  است مبتنی بر ظرفیت های درونی و کارشناسی با جمعی از نخبگان حوزه اولین سند چشم انداز خودش را در افق 2015 و 20 ساله تصویب کند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این سند چشم انداز به تایید مدیر عالی حوزه عالی خراسان رسیده و با نگاه نافذی که آیت الله واعظ طبسی به این سند چشم انداز داشتند صریحا پس از تایید، دستور ابلاغ اجرای این سند را صادر کردند.

 

حجت الاسلام حسن باقریه افزود: اوایل امسال، پیرو این دستور، مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان کارگروه تدوین پنج ساله اول را مبتنی بر سند چشم انداز تشکیل داد و این کارگروه به فضل الهی مراحل تدوین این سند را در دستور کار قرار دادند که حسب برنامه زمانی تا پایان سال این برنامه تدوین شود واز سال آینده که شروع سال 1395 است  اولین سال برنامه 5 ساله مبتنی بر سند چشم انداز آغاز شود.

 

وی در ادامه به بخشی از متن سند چشم انداز علمیه خراسان اشاره کرد و یادآور شد: حوزه علمیه خراسان در افق 1414، دومین حوزه علمیه شیعی در عرصه تفقه، تولید علم و زمینه‌سازی نظام‌های دینی و تمدن‌ نوین اسلامی در جهان،مرجع اصلی فرهنگ و معارف اسلامی در منطقه،الهام‌بخش ‌در تربیت عالمان متقی، متعهد و کارآمد وبرخوردار از سازمان‌های بالنده و هم‌افزا خواهد بود؛ این افق و چشم انداز  بیست سال آینده حوزه علمیه خواهد بود.

 

مسؤول دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مبتنی بر این سند چشم انداز که ابلاغ و تصویب شد و در پنج سال آینده اجرایی خواهد شد؛ اظهار کرد: تمامی بخش های مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ورود جدی در این عرصه پیدا کردند تا بتوانند نگاه کمی و کیفی حوزه را بتوانند مثمر ثمر و ارتقاء دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از مراکزی که به برکت این سند چشم انداز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان افتتاح شد؛ دفتر نخبگان و استعداد های برتر حوزه علمیه خراسان  بود که به تصویب شورای مدیریت حوزه در ساختار مرکز مصوب شد.

 

حجت الاسلام باقریه با اشاره به اینکه تقدیر از برترین های حوزه در سال های پیش در دستور کار حوزه  علمیه خراسان بوده است؛ ابراز کرد: بعد از افتتاح دفتر نخبگان، کلیه مراحل جذب، شناسایی و تقدیر از برترین ها و ممتازین حوزه در همه عرصه ها به این دفتر واگذار شده است.

 

وی با بیان اینکه در این مراسم از 8 نفر طلبه برادر و 4 نفر طلبه خواهر برتر حوزه علمیه خراسان تجلیل و تقدیر خواهد شد؛ اظهار کرد: هفتمین مراسم برگزاری تقدیر و تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان پنج شنبه شب این هفته ساعت 19در محل تالار آینه استان قدس رضوی و در محضر مدیر عالی حوزه علمیه خراسان آیت الله واعظ طبسی برگزار خواهد شد.

 

مسؤول دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه امسال در سطوح چهارگانه حوزه یعنی سطوح یک، دو، سه و چهار با یک رشد 5 تا 7 در صدی  رشد ممتازین روبرو بودیم گفت: این ممتازین برادر در سطوح چهارگانه به عنوان ممتازین سالیانه حوزه علمیه خراسان تلقی می شوند که همه ساله از اینها تقدیر می شود و به موازات ممتازین برادر، ممتازین طلاب خواهر به همین شکل در سه سطح عمومی، بلند مدت و سفیران هدایت مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

وی در پایان تصریح کرد: برترین های حوزه طلاب و فضلایی هستند که علاوه بر ممتازی سالیانه، توانسته اند در سالهای متمادی به صورت مشخص در سطوح حوزوی با سابقه پژوهشی، آموزشی و تبلیغی موفق و امتیاز لازم را دریافت کنند./859/202/ب3

 

ارسال نظرات