۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۰۴۶
حجت الاسلام نصیری فرد:

انقلاب اسلامی تجلی پیوند میان روحانیت و مردم بود

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام گفت: به واسطه انقلاب اسلامی ایران پیوندی عمیق میان مرجعیت، روحانیت و مردم ایجاد شد.
حجت الاسلام نصيري فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عباس نصیری فرد، معاون بین الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام عصر امروز در همایش بزرگداشت قیام تاریخی 29 بهمن مردم تبریز، با اشاره به اهمیت و جایگاه مهم انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: این مجلس نقطه اتصال میان رهبری و مردم است و این حلقه بسیار تعیین کننده است.


وی با بیان این‌که به واسطه انقلاب اسلامی ایران پیوندی عمیق میان روحانیت و مردم ایجاد شد، خاطرنشان کرد: همه قوا با تبعیت از مبانی اصلی انقلاب اسلامی و نگاه توحیدی می توانند به مفهوم اصلی خود برسند، اگر روند انتخابات نیز بر اساس مبانی فکری انقلاب اسلامی باشد نباید برای برد و باخت باشد و تفاسیر متفاوتی شود بلکه باید افراد بر مبنای تکلیف درانتخابات حاضر شوند.


معاون بین الملل اتحادیه دانشمندان جهان اسلام با بیان این‌که با نگاه توحیدی تفاوتی در برد و باخت وجود ندارد، گفت: نمایندگی مجلس و خبرگان رهبری بر اساس مبانی فکری الهی انقلاب اسلامی باید تکلیف مدارانه باشد، همانگونه که سیره بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز تکلیف مدارانه بوده است.


حجت الاسلام نصیری فرد با بیان اینکه خط فکری انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) مبتنی بر مبانی اسلامی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی سیرعرفانی و معنوی حضرت امام راحل بود، خط فکری غربی در برابر این خط فکر الهی قرار دارد و افرادی که درابتدای انقلاب در مناصب حکومتی قرار گرفتند به واسطه همین تفکرغربی مورد مخالفت امام راحل بودند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح آثار، برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: ایران اسلامی امروز در جهان عظمت خاصی پیدا کرده است، اینکه رییس جمهور روسیه به رهبر معظم انقلاب اسلامی قرآن هدیه می کند، پیام خاصی دارد و تفسیرش این است که ایران ام القرای جهان اسلام است.


حجت الاسلام نصیری فرد با بیان این‌که امروز ایران و روسیه برای مقابله با افراطی‌گری و خشونت‌گرایی تروریسم های دست پرده غرب در کنار هم هستند، خاطرنشان کرد: در تفکر شیعی تروریسم پرورش پیدا نمی کند، اما در تفکر وهابیت، اسلام افراطی پرورش می یابد و فردی مانند پوتین به این مسأله واقف است.


وی در پایان با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران با نقابی جدید در چهره به دنبال نفوذ در عرصه های مختلف نظام هستند، تصریح کرد: امروز دشمن درصدد نفوذ درکشور بوده و این نفوذ را به روش های مختلف اعمال می کند تا نگاه معنوی و تفکر وحیانی انقلاب اسلامی خدشه دار شود./935/203/ب1

ارسال نظرات