۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۱۷۱۷۸
اردیبهشت‌ماه 95؛

همایش بین‌الملی اسلام و محیط زیست برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش دانشگاه مفید به برگزاری همایش بین‌الملی اسلام و محیط زیست در سال آینده اشاره کرد و گفت: این همایش در واقع پیش نشست همایش بین‌الملی اسلام و محیط زیست است که در اردیبهشت سال 95 در مرکز محیط زیست برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سعيد رهايي، استاد دانشگاه مفيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید رهایی، معاون آموزش دانشگاه مفید، پیش از ظهر امروز در همایش اسلام و محیط زیست که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مفید برگزار شد، به برگزاری همایش بین‌الملی اسلام و محیط زیست در سال آینده اشاره کرد و گفت: این همایش در واقع پیش نشست همایش بین‌الملی اسلام و محیط زیست است که در اردیبهشت سال 95 در مرکز محیط زیست برگزار می‌شود.

 

معاون امور بین‌الملل دانشگاه مفید اظهار داشت: عنوان اسلام و محیط زیست به این دلیل است که مراکز و نهادهای حوزوی که سال‌ها درباره محیط زیست پژوهش کرده‌اند و محققان دیگر در این عرصه گرد هم آیند و حاصل پژوهش‌هایشان را تقدیم کنند.

 

وی تأکید کرد: مجموعه حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر می‌توانند در حل چالش امروز بشریت یعنی مسأله محیط زیست هم‌افزایی داشته باشند و از منظر دین به مسأله محیط زیست پرداخته و راهکارهای اجرایی را ارائه دهند.

 

حجت الاسلام رهایی به برگزار کنندگان همایش اسلام و محیط زیست در دانشگاه مفید اشاره و خاطرنشان کرد: مرکز موضوع شناسی احکام فقهی، بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا، کتابخانه آیت الله سیستانی، معاونت پژوهشی حوزه علمیه، سازمان محیط زیست، جامعه‌المصطفی، مدیریت مطالعات و تحقیقات حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت کشاورزی و بسیاری از محققان حوزوی و دانشگاهی، دانشگاه مفید را در برگزاری این همایش کمک کرده‌اند.

 

وی پیام آیت الله موسوی اردبیلی، مؤسس دانشگاه مفید خطاب به همایش «اسلام ومحیط زیست» را قرائت کرد که در آن به معضل آلودگی هوا، هجوم ریزگرد‌ها، نابودی جانوران و گیاهان و جنگل‌ها، گرم شدن و تغییرات جوی، انبوه پسماندهای زیان بار، اتلاف نعمت‌ها و تخریب تعادل طبیعی و تنوع زیستی، خشکسالی، سیل، نشست زمین، هجوم انواع بیماری‌های جسمی و روانی و دیگر مصائب زمینی و جوی اشاره شده است.

 

گفتنی است؛ در این پیام معضل زیست محیطی، زنگ خطری جدی برای نسل امروز در هر ملت، فرقه و آیین شمرده شده و بر ضرورت اصلاح و عمران زمین به عنوان وظیفه مؤکد دینی و انسانی تأکید شده است؛‌ چنان که هر گونه کوتاهی در آن حرام شدید الهی است و عواقب غیرقابل جبران دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت./908/پ202/ی

ارسال نظرات