۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۲۲۰
امام جمعه بندرعباس خبر داد؛

احداث مسجد در بیش از 90 درصد روستاهای محروم استان هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله نعیم آبادی استان هرمزگان را استانی پیشتاز در زمینه احداث مسجد دانست و گفت: با تلاش و همت مسؤولان، خیران و مردم ولایت‌مدار استان در بیش از 90 درصد روستاهای محروم استان هرمزگان مسجد احداث شده است.
آيت‌الله غلامعلي نعيم آبادي،‌ امام جمعه بندر عباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز چهارشنبه در نشستی با اصحاب رسانه، احیای مسجدسازی در جامعه را امری ضروری تلقی کرد و گفت: باید زمینه احیای فرهنگ مسجدسازی در روستاها و مناطق محروم فراهم شود، زیرا احداث مساجد، کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فساد را در پی دارد.

 

وی با اشاره به کمبود 500 مسجد در استان هرمزگان در دهه 70 ابراز داشت: تاکنون 400 مسجد به همت مسؤولان و حمایت‌های مردم و با آغاز نهضت مسجد سازی در استان هرمزگان احداث شده است.

 

امام جمعه بندرعباس افزود: در حال حاضر 100 روستای هرمزگان از نعمت مسجد بی بهره‌اند.

 

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: با تلاش و همت مسؤولان، خیران و مردم ولایت‌مدار استان در بیش از 90 درصد روستاهای محروم استان هرمزگان مسجد احداث شده است.

 

وی اظهارد اشت: در حال حاضر شاهد احداث یک بنای تاریخی و ماندگار در شهر بندرعباس هستیم که ظرفیت پذیرش جمعیتی بالغ بر 21 هزار نفر را داراست.

 

امام جمعه بندرعباس، مسجد جامع بندرعباس را به عنوان سومین مسجد بزرگ جهان اسلام معرفی و تصریح‌ کرد: این مسجد بعد از مسجد النبی(ص) و مسجد الحرام، سومین مسجد بزرگ جهان اسلام به شمار می رود.

 

وی در ادامه بیان کرد: احداث و تکمیل مسجد جامع بندرعباس به عنوان یک بنای تاریخی، افتخار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، احداث این مسجد با معماری ایرانی اسلامی را در نوع خود بی نظیر خواند و بیان کرد: مسجد جامع بندرعباس با معماری ایرانی اسلامی و منحصربه فرد در حال احداث است.

 

آیت الله نعیم آبادی، به هزینه 40 میلیارد تومانی صرف شده برای احداث مسجد جامع بندرعباس اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این مسجد، حداقل 2 برابر هزینه صرف شده نیاز است.

 

وی، اطلاع رسانی در راستای جلب مشارکت‌های مردمی و خیران را از جمله وظلیف اصحاب رسانه دانست./851/202/ب1

ارسال نظرات